Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Fritidshem

På Brokinds fritidshem arbetar vi åldersintegrerat, och en stor del av dagen som era barn är hos oss är vi utomhus. Telefonnummer till oss är 013-20 54 82 eller 013-20 72 86.

 

Våra mål

Fritidshemmet har ett eget kapitel i Läroplanen och har egna mål att sträva emot. Fritidshemmets uppgift är att komplettera förskoleklassen och skolan. Fritidshemmet ska stimulera elevernas utveckling och lärande, erbjuda dem en meningsfull fritid, främja allsidiga kontakter och social gemenskap.

Vill du läsa mer om Läroplanen för fritidshemmet, följ länken nedan.

Vår verksamhet

På Brokinds fritidshem är våra grupper åldersintegrerade. Detta innebär att vi blandar barn i olika åldrar. Vi  tror att det både främjar elevernas utveckling och deras sociala gemenskap.

En stor del av dagen är verksamheten på Brokinds fritids förlagd utomhus. Vi håller vi till på skolgården och dess närhet, med både valfri lek och uppstyrda aktiviteter. På lov försöker vi att göra någon aktivitet utanför skolan, till exempel åka till Flygvapenmuséet eller Fenomenmagasinet, allt för att bidra till så hög måluppfyllelse som möjligt.

Läslyftet

Under läsåret 2017/2018 får vi som arbetar på Brokinds fritidshem utbildning kring barns läsning. Syftet är att öka elevernas lust till läsande. Du som förälder kommer märka detta genom olika aktiviter som vi gör på fritidshemstid, exempelvis högläsning eller dramatisering av berättelser.

   

Fritidshem Brokindsskolan

Skicka e-post till Fritidshem Brokindsskolan

E-post: sodraskolomradet@linkoping.se

Telefon: 013-20 54 82

Besöksadress: Melskogsvägen 32 (se karta)

Postadress: Fritidshem Brokindsskolan
581 81 LINKÖPING

Webbadress: http://www.linkoping.se/fthbrokindsskola http://www.linkoping.se/fthbrokindsskola

Rektor: Anna Rosén

Rektor biträdande: Anna-Karin Sävenstrand
Telefon: 013-20 89 32

Se fler kontaktuppgifter
Se färre kontaktuppgifter
Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 22 december 2017