Matsedlar för skolor och förskolor

Kost & Restaurang lagar mat till
kommunens förskolor och skolor.
Här hittar du matsedlar.
Vissa förskolor lagar egen mat.
Om du behöver specialkost hittar du
information längre ner på sidan.

Flicka äter skolmat

 

I skolrestaurangerna serveras varje dag
tre varma maträtter.
En maträtt är vegetarisk.
Ekologisk lättmjölk, mellanmjölk och vatten.
Mjukt och hårt bröd med smör och margarin.
Flera olika sallader och dressing.

Kost & Restaurang lagar 18 tusen portioner varje dag.
En stor del av maten lagar vi från grunden med
råvaror av hög kvalitet.

När du besöker ditt barns skola är du välkommen
att äta lunch för 50 kronorKost & Restaurang drivs av Leanlink.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Har du frågor om mat från Kost & Restaurang
får du gärna ringa till oss på 013- 20 74 94.

Matallergi och specialkost

Är du allergisk mot något i maten
eller behöver speciell mat på grund av sjukdom?
Skolrestaurangerna ordnar specialkost
till dig som behöver det.
Vi tillagar vegetariska maträtter varje dag.

Blankett för specialkost

Länken här leder till en blankett för specialkost.

Blanketten skriver du ut och fyller i
och skickar till skolsköterskan.

Har du frågor om specialkost kan du ringa
skolsköterskan eller rektorn på skolan.

Senast uppdaterad den 11 april 2017

Tillbaka> Skriv ut