Matsedlar för skolor och förskolor

ISS och Kost & Restaurang lagar mat till
kommunens förskolor och skolor.
Här hittar du deras matsedlar.
Vissa förskolor lagar egen mat.
Om du behöver specialkost hittar du
information längre ner på sidan.

Flicka äter skolmat

 

ISS

ISS lagar mat till vissa förskolor och skolor.

Förskolor och skolor där ISS lagar maten, klickar du på länken lämnar du lättläst

Kost & Restaurang

Kost och restaurang lagar mat till vissa förskolor och skolor.

Matsedel skolmat, Kost & Restaurang, klickar du på länken lämnar du lättläst

Matsedel förskola, Kost & Restaurang, klickar du på länken lämnar du lättläst

Förskolor och skolor där Kost & Restaurang lagar maten, klickar du på länken lämnar du lättläst

Kost & Restaurang lagar 18 tusen portioner varje dag.
En stor del av maten lagar vi från grunden med
råvaror av hög kvalitet.

Kost & Restaurang drivs av Leanlink.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Har du frågor om mat från Kost & Restaurang
får du gärna ringa till oss på 013- 20 74 94.

App till mobiltelefonen

Skolans matsedel kan du ladda ner som applikation
till din mobiltelefon. 
Appen heter Skolmaten.
Applikationen går att ladda ner gratis från
App Store och Andriod Market.
Du kan läsa mer om appen för matsedel
på din skolmat

Om skolmaten

I skolrestaurangerna serveras varje dag
tre varma maträtter.
En maträtt är vegetarisk.
Ekologisk lättmjölk, mellanmjölk och vatten.
Mjukt och hårt bröd med smör och margarin.
Flera olika sallader och dressing.

När du besöker ditt barns skola är du välkommen
att äta lunch för 50 kronor.

Matallergi och specialkost

Är du allergisk mot något i maten
eller behöver speciell mat på grund av sjukdom?
Skolrestaurangerna ordnar specialkost
till dig som behöver det.
Vi tillagar vegetariska maträtter varje dag.

Blankett för specialkost

Länken här leder till en blankett för specialkost.

Blankett specialkost, klickar du på länken lämnar du lättläst

Blanketten skriver du ut och fyller i
och skickar till skolsköterskan.

Har du frågor om specialkost kan du ringa
skolsköterskan eller rektorn på skolan.

Senast uppdaterad den 22 februari 2016

Tillbaka> Skriv ut