Företagsplatser

Vill du ha din sysselsättning på ett företag och
behöver stöd för att det ska fungera bra?
Företagsplatser har kontakt med många arbetsgivare i Linköping.
Tillsammans med dig hittar vi en lämplig arbetsplats.

Så här fungerar Företagsplatser

Vi hjälper dig att hitta rätt arbetsplats.
Du kan ha din sysselsättning inom barnomsorg,
äldreomsorg, verkstad, återvinning, butik eller restaurang.
Någon på din arbetsplats blir din handledare.

Personalen besöker dig på din arbetsplats
och ger dig stöd när det behövs.

Det är viktigt att du kan jobba självständigt  
med stöd från personal och arbetskamrater.

Företagsplatser är till för dig som har
ett beslut om daglig verksamhet enligt LSS.

Här finns Företagsplatser

Du kan besöka oss på Bangårdsgatan 6.
Du kan ringa oss på telefonnummer 013 - 20 68 16.
Vi besöker dig och ger dig stöd direkt på din arbetsplats.

Vi som arbetar med Företagsplatser

På företagsplatser jobbar fem personer med att hitta
rätt arbetsplats för dig.
Företagsplatser ger dig stöd på jobbet när du behöver. 
Vi löser problem tillsammans med dig och dina
arbetskamrater.

Det är Leanlink som driver Företagsplatser.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 24 september 2017

Tillbaka Skriv ut