Hoppa till huvudinnehåll

Daglig verksamhet Företagsplatser

Företagsplatser finns för dig med en
intellektuell funktionsnedsättning eller autism.
Med Företagsplatser har du din
sysselsättning på en arbetsplats.
Tillsammans hittar vi en arbetsplats som
passar dig.

Arbetet

Företagsplatser hjälper dig att hitta en arbetsplats
med arbetsuppgifter och arbetstider som passar dig.

Du kan arbeta från några timmar upp till heltid.
Exempel på arbetsplats är omsorg, verkstad, butik
eller restaurang.
Du får en handledare på arbetsplatsen som hjälper
dig när du är där.
Din kontaktman på Företagsplatser besöker dig på din
arbetsplats och ger dig det stöd du behöver.
Kontaktmannen ger även stöd till din handledare.
Du får habiliteringsersättning för de timmar du
jobbar.

Måltider

Du behöver ta med dig egen matlåda om du är
på arbetsplatsen vid lunch.

Hitta till oss

Företagsplatser ligger på Bangårdsgatan 6.
Det är i stadsdelen Vasastaden.

Du kan gå, cykla, åka buss eller färdtjänst till oss.
Närmaste busshållplats är Resecentrum.

Beslut om daglig verksamhet

Du behöver ett beslut om daglig verksamhet från
Socialförvaltningen för att ha en Företagsplats.

Kontakta Företagsplatser

013-20 68 16

Bangårdsgatan 6

Senast uppdaterad den 16 januari 2024

Tillbaka Skriv ut