Åleryds kafé

Leanlink daglig verksamhet

 

Gillar du att göra mackor och träffa kunder?
På Åleryds kafé säljer vi mat och fika.
Åleryds kafé är en arbetsplats som liknar
ett vanligt jobb och drivs av daglig verksamhet.

Det här kan du jobba med på Åleryds kafé

Göra smörgåsar.
Göra pajer och sallader.
Baka kakor.
Sköta diskmaskinen.
Plocka bort och hålla snyggt i kafeét.
Stå i kassan och sälja fika och mat. 

Åleryds kafé är en arbetsplats för dig som har
ett beslut om daglig verksamhet enligt LSS.

Här finns Åleryds kafé

Åleryds kafé finns på Ålerydsvägen 7 i Åleryds
äldreboende.

Personal på Åleryds kafé

Det finns en personal på Åleryds kafé. 
Personalen använder tecken som stöd om du behöver.
Du får stöd av en arbetsterapeut för att  
ditt jobb ska fungera bra.

Det är Leanlink som driver Åleryds kafé.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut