Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Klippan

Klippan är en daglig verksamhet för dig som
gillar att göra olika saker.
Det är viktigt att du får göra saker
som du tycker om och mår bra av.

Leanlink daglig verksamhet

 

Så här fungerar det på Klippan

Det är viktigt att du kan tala om vad du vill.
Därför använder vi tecken som stöd
och bilder på Klippan när vi pratar.

Vi lagar mat tillsammans.
Ibland bakar vi kakor och bröd.
Vi sjunger och spelar musik tillsammans.
Ibland spelar vi spel och använder dator.
Vi går promenader nära vårt hus eller i skogen. 

Du behöver ett beslut om daglig verksamhet 
enligt LSS för att jobba på Klippan.

Här finns Klippan

Vi finns på Lantmannagatan 171 i Linköping.
Du kan ringa oss på telefonnummer 013 - 20 59 71.   

Personal på Klippan

Det finns personal på Klippan
som hjälper dig med det du behöver. 
Personalen har utbildning för att ge dig
som har utvecklingsstörning och autism ett bra stöd.

Det är Leanlink som driver Klippan.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 22 april 2018

Tillbaka Skriv ut