KulTuren

På KulTuren arbetar vi med sång och musik,
teater och skapande verksamhet.
Vi spelar upp föreställningar med teater och
musik för publik varje år.

Leanlink daglig verksamhet

 

Det här kan du jobba med på KulTuren

Arbeta med lera och gjuta i betong.
Arbeta med bild och form, samt måla tavlor.
Du kan arbeta med att göra smycken och figurer i glas.
Du kan spela teater tillsammans med
dina kompisar i teatergruppen ”kulpåscen”.
Teaterföreställningarna visas upp för publik.
Du kan arbeta med musik i olika grupper.
Här har du chansen att prova olika instrument och
olika musikstilar så som visor, pop, rock och dansband.

Du behöver ett beslut om daglig verksamhet
enligt LSS för att arbeta på KulTuren.

Här finns KulTuren

Vi finns på Skogslyckegatan 18 C i Linköping.

Personal på KulTuren

Det finns vårdare och vuxenpedagoger på KulTuren 
som hjälper dig med det du behöver. 
Personalen har utbildning för att ge dig
som har utvecklingstörning och autism ett bra stöd.
Du får stöd av en arbetsterapeut för att
ditt jobb på KulTuren ska fungera bra.

Det är Leanlink som driver KulTuren.
Linköpings kommun äger Leanlink. 

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut