Guldkanten - en grupp för äldre

Leanlink daglig verksamhet

 

Guldkanten är till för dig som är lite äldre.
Du är med i aktiviteter som du tycker om
och mår bra av.

Det här händer på Guldkanten

Du är med och planerar vad du gör under dagen.
Exempel på vad du kan välja på är:
Spela spel
Måla och rita
Trubadur en gång i veckan
Sy
Läsa
Pratar om djur, natur eller annat som vi vill ta reda på
Promenader
Lyssna på musik
Titta på film
Sittgympa

Du behöver ett beslut om daglig verksamhet
enligt LSS för att vara på Guldkanten.

Här finns Guldkanten

Guldkanten finns på Skäggetorps centrum 2 i Linköping.

Personal på Guldkanten

På Guldkanten arbetar flera personal.
Personalen har utbildning för att ge dig
med autism ett bra stöd. 
Personalen använder tecken som stöd, TSS.
Du får stöd av en arbetsterapeut för att din dag på
Guldkanten ska fungera bra.

Det är Leanlink som driver Guldkanten.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut