Händelseriket

Händelseriket finns för dig som vill uppleva
en annorlunda miljö med dina sinnen.
På händelseriket har du möjlighet att vara
med om något extra i din vardag.
Uppleva olika rum med din hörsel, syn, känsel,
lukt, led- och muskelsinne.

5 rum att uppleva

Det finns 5 rum att upptäcka på händelseriket.
Det kostar ingenting att besöka händelseriket,
men du behöver ta med dig en medföljare.

Blå rummet

I det blå rummet finns en båt som du kan ligga i
och lyssna till vågbruset.
Du kan prova att fånga fisk med metspö.

Vita rummet

I det vita rummet är allt vitt.
Ligg i sängen eller sitt i gungan och upplev rummet.

Gröna rummet

I gröna rummet kan du se lyssna och känna naturen.
Prova vattensängen och musikfåtöljen.

Svarta rummet

I svarta rummet kan du krypa ner under bolltäcket och
titta på stjärnhimlen.

Motorik rummet

I motorikrummet kan du hoppa på studsmattan,
kasta bollar eller ligga i bollhavet.

Här finns Händelseriket

Händelseriket finns på Vallavägen 10 A.
Vi har öppet dagtid måndag – fredag.

Ring oss på telefonnummer 013-20 72 56 om du har frågor
eller vill göra ett besök på Händelseriket.

Vi som arbetar på Händelseriket

På Händelseriket arbetar arbetsterapeuter
med stor kunskap och erfarenhet av att jobba
för personer med funktionsnedsättningar.

Det är Leanlink som driver Händelseriket.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Kontakta Händelseriket

013-20 72 56

Vallavägen 10A

Dagtid vardagar

Senast uppdaterad den 22 juni 2018

Tillbaka Skriv ut