Dövteamet är till för dig som är vuxen och döv.
Vi finns för dig som är över 18 år
och teckenspråkig döv.
Vi arbetar med personer som bor i Östergötland.
Även du som är anhörig eller träffar döva personer
kan få stöd av oss.

Dövteamet erbjuder råd och stöd

Vi anpassar det vi gör efter vad du vill och behöver.
Det kan vara rådgivning och information.
Hjälp i kontakten med myndigheter,
fylla i blanketter.
Hjälp att översätta texter till teckenspråk.
Samtal på teckenspråk.
Dövteamet har tystnadsplikt.

Ring till oss

Dövteamet Bildtelefon: dovteam.linkoping@t-meeting.se

Mobil eller SMS: 0709-10 15 71.

Eller kom till öppen mottagning

Linköping
Måndagar klockan 10-12
Måndagar Klockan 16.00 – 18.00 udda veckor.
Råd & Stöd på Klostergatan 5B.

Norrköping
Måndagar Klockan 16.00 – 18.00 jämna veckor.
Dövföreningen på Villagatan 4.

Vi som arbetar i Dövteamet

Det är Leanlink som driver Dövteamet.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Linköpings och Norrköpings kommun driver
dövteamet tillsammans med Landstinget i Östergötland.

I Dövteamet arbetar en vuxenpedagog som
kan teckenspråk.
På landstingets tolkcentral arbetar en kurator.

Senast uppdaterad den 1 juni 2016

Tillbaka> Skriv ut