Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Dövteamet

Dövteamet är till för dig som är vuxen och döv.
Vi finns för dig som är över 18 år
och som är döv och teckenspråkig.
Vi arbetar med personer som bor i Östergötland.
Även du som är anhörig eller träffar döva personer
kan få stöd av oss.

Dövteamet erbjuder råd och stöd

Vi anpassar det vi gör efter vad du vill och behöver.
Du kan få rådgivning och information. 
Vi kan hjälpa dig i kontakten med myndigheter,
eller med att fylla i blanketter. 
Du kan få hjälp att översätta texter till teckenspråk,
eller samtal på teckenspråk.
Dövteamet har tystnadsplikt.

Ring till oss

Dövteamet bildtelefon: dovteam.linkoping@t-meeting.se

Mobil eller SMS: 0709-10 15 71.

Eller kom till öppen mottagning

Linköping
Måndagar klockan 10-12
Måndagar Klockan 16.00 – 18.00 udda veckor.
Råd & Stöd på Klostergatan 5B.

Norrköping
Måndagar llockan 16.00-18.00 jämna veckor.
Dövföreningen på Villagatan 4.

Vi som arbetar i Dövteamet

Det är Leanlink som driver Dövteamet.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Linköpings och Norrköpings kommun driver
Dövteamet tillsammans med Landstinget i Östergötland.

I Dövteamet arbetar en vuxenpedagog som
kan teckenspråk.
På landstingets tolkcentral arbetar en kurator.

Senast uppdaterad den 19 april 2018

Tillbaka Skriv ut