Dövteamet

Dövteamet är till för dig som är vuxen och döv.
Vi finns för dig som är över 18 år
och som är döv och teckenspråkig.
Vi arbetar med personer som bor i Östergötland.
Även du som är anhörig eller träffar döva personer
kan få stöd av oss.

Dövteamet erbjuder råd och stöd

Vi anpassar det vi gör efter vad du vill och behöver.
Du kan få rådgivning och information. 
Vi kan hjälpa dig i kontakten med myndigheter,
eller med att fylla i blanketter. 
Du kan få hjälp att översätta texter till teckenspråk,
eller samtal på teckenspråk.
Dövteamet har tystnadsplikt.

Ring till oss

Dövteamet bildtelefon: dovteam.linkoping@t-meeting.se
Du kan också ringa oss på telefonnummer 013-26 32 49.

Mobil eller SMS: 0709-10 15 71.

Vi som arbetar i Dövteamet

I Dövteamet arbetar en vuxenpedagog som
kan teckenspråk.

Dövteamet finns på Ågatan 31 i Linköping.

Det är Leanlink som driver Dövteamet.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Linköpings och Norrköpings kommun driver
Dövteamet tillsammans med Region Östergötland.

Kontakta Dövteamet

Ågatan 31

Senast uppdaterad den 22 juni 2018

Tillbaka Skriv ut