Fortfarande eldningsförbud i Linköping och hela Östergötland. Läs mer här: Eldningsförbud, mer information

Heminstruktörer

Heminstruktörerna arbetar för dig som har
syn- eller hörselskada.
Vi ger råd och visar hjälpmedel
som gör din vardag enklare.
Hur är det att leva med en syn- eller hörselskada?
Vi kan ge personer runt om dig information
om hur det är att se eller höra dåligt.

Heminstruktör, syn och hörsel är till för dig

Vi finns för dig som har en syn- eller hörselskada
och är över 18 år.
Om du är anhörig till någon med syn- eller
hörselskada kan du kontakta oss.
Personal som arbetar med vuxna personer
med syn- eller hörselskada kan ställa frågor till oss.

Vi erbjuder dig

Vi besöker dig hemma för att kunna lösa
problem som syn- eller hörselskadan ger i din vardag.
Du bestämmer tillsammans med oss vilket stöd
du behöver i en handlingsplan.
Vi har grupper där du kan träffa
andra med liknande problem.
Vi kan ge information till anhöriga och personal
om hur det är att leva med syn- eller hörselskada.

Vi som arbetar som heminstruktörer

Vi är två heminstruktörer i Linköping.
Vi har tidigare arbetat med äldreomsorg
och har utbildning till heminstruktör.

Det är Leanlink som driver Heminstruktörerna.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Kontakta Heminstruktör - hörselskada

013-20 52 51

Ågatan 31

Kontakta Heminstruktör - synskada

013-20 84 69

Ågatan 31

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 13 juli 2018

Tillbaka Skriv ut