Händelseriket

Händelseriket finns för dig som vill uppleva
en annorlunda miljö med dina sinnen.
På händelseriket har du möjlighet att vara
med om något extra i din vardag.
Uppleva olika rum med din hörsel, syn, känsel,
lukt, led- och muskelsinne.

5 rum att uppleva

Det finns 5 rum att upptäcka på händelseriket.
Det kostar ingenting att besöka händelseriket,
men du behöver ta med dig en medföljare.

Blå rummet

I det blå rummet finns en båt som du kan ligga i
och lyssna till vågbruset.
Du kan prova att fånga fisk med metspö.

Vita rummet

I det vita rummet är allt vitt.
Ligg i sängen eller sitt i gungan och upplev rummet.

Gröna rummet

I gröna rummet kan du se lyssna och känna naturen.
Prova vattensängen och musikfåtöljen.

Svarta rummet

I svarta rummet kan du krypa ner under bolltäcket och
titta på stjärnhimlen.

Motorik rummet

I motorikrummet kan du hoppa på studsmattan,
kasta bollar eller ligga i bollhavet.

Här finns Händelseriket

Händelseriket finns på Vallaägen 10 A.
Vi har öppet dagtid måndag – fredag.

Vi som arbetar på Händelseriket

På Händelseriket arbetar arbetsterapeuter
med stor kunskap och erfarenhet av att jobba
för personer med funktionsnedsättningar.

Ring 013-20 72 56 oss om du har frågor
eller vill göra ett besök på Händelseriket.

Det är Leanlink som driver Händelseriket.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 25 augusti 2017

Tillbaka> Skriv ut