Fritidsaktiviteter för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, Helgkollo

Leanlink har fritidsaktiviteter i grupp, helgkollo.
För barn och ungdomar som går i klass 1 till 9.
Helgkollo är till för dig som har
ADHD eller ADD.
Förälder behöver ansöka om plats på helgkollo.

Så här fungerar helgkollo

Det är som mest sex barn i varje grupp.
Varje grupp har tre ledare.
Varje grupp träffas fem lördagar under en termin,
klockan 10.00 -16.30.
Gruppen träffas och gör fritidsaktiviteter tillsammans.

Barnet får vara med minst två terminer.
Alla grupper har en samlingsplats där aktiviteten börjar
och slutar. Det är barnets förälder som ansvarar för att lämna
och hämta sitt barn på samlingsplatsen.

Helgkollo är gratis men räkning för maten skickas
hem till dig.

Vi som arbetar med helgkollo 

Vi som arbetar med helgkollo är ledare
med utbildning och erfarenhet 
av att arbeta med barn och ungdomar.

Om du har frågar får du gärna ringa och prata med
Ulla Kjell som planerar helgkollo.

Det är Leanlink som driver helgkollo.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut