Anhörigstöd i grupp

Att leva nära någon som missbrukar alkohol, droger
eller läkemedel är svårt.
Missbruket väcker många tankar och känslor hos den
som är nära.
Det är lätt att försöka kontrollera och ta på sig
ansvaret för att missbruket ska sluta.
Du som vän eller anhörig är välkommen till
anhörigstöd i grupp.

Man lyssnar på barn

 

Samtal i grupp

Anhörigstöd ger dig kunskap om hur du kan göra
och bemöta personen som missbrukar.
I anhöriggruppen finns andra i liknande situation
att prata med, du är långt ifrån ensam!
Gruppen leds av en alkohol- och drogterapeut.

Vem kan vara med i gruppen?

Anhörigstöd i grupp är för dig som är nära någon
som du tror har problem med missbruk.
Den som har problem kan vara en arbetskamrat,
vän, partner eller familjemedlem.
Den som har problem med missbruk behöver inte
delta i någon behandling.

Här träffas gruppen

Gruppen träffas onsdagar klockan 15.00-17.00.
på Drottninggatan 50 i Linköping.
Du bestämmer själv hur många gånger du vill delta.
Det kostar inte något att delta i gruppen.
Kontakta oss om du vill veta mer.

Leanlink driver Anhörigstöd i grupp.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut