Föräldrarkurser

Vi kan alla känna igen oss.
Känna igen oss i hur svårt det är att vara en bra
förälder.
Svårt att vara en förälder som sätter gränser och
tar ansvar.
Vara en förälder som skapar förtroende och stark
gemenskap med sitt barn.

Välkommen till föräldragrupp

Linköpings kommun har kurser för föräldrar.
Kurserna ger råd och stöd i att var förälder.
Praktiska tips om hur du möter ditt barn på ett
bra sätt.
På kursen träffar och samtalar du med andra föräldrar.
Alla föräldrar är välkomna och grupperna är
indelade efter hur gammal ditt barn är.
Det kostar inte något att gå en föräldrakurs.

Kurser för föräldrar med barn i tonåren finns även  
med ledare som talar arabiska, somaliska, romska  
eller bosniska.
Kursen Komet 3-11 år har ledare som talar arabiska.

De här kurserna finns

Kurserna startar på hösten och våren
Småbarnsliv 1-3 år COPE 3-12 år
KOMET  3-11 år
ABC 3-12 år
Att stödja sitt barns lärande 4-8 år
Connect 11-15 år
Tonårs-COPE 13-18 år

Ring gärna till oss om du har frågor om kurser
för föräldrar.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut