Vårt Nygård

Välkommen till Vårt Nygård!
Vi arbetar med socialt arbete för dig som
bor i området Nygård i Skäggetorp.
Personalen på Vårt Nygård talar flera olika språk.

Vårt Nygård erbjuder dig

Du kan besöka oss på Nämndemansgården 10.
Vi ger stöd till dig och din familj.
Vi arbetar med grupper.
Vi kan hjälpa dig att ta kontakt med andra som ger stöd.
Vi arbetar tillsammans med till exempel familjecentral,
skola och socialtjänst.
Vårt Nygård har personal som talar svenska, engelska,
tyska, franska, romani, serbokroatiska och arabiska.
Ibland arbetar vi också med familjer som bor i andra delar
av Skäggetorp.

Här finns Vårt Nygård

Vårt Nygård har en lägenhet på
Nämndemansgården 10.
Vi har öppet måndag till fredag klockan 13.00 till 16.00.

Vi som arbetar på Vårt Nygård

Vi som arbetar med Vårt Nygård är familjepedagog,
familjestödjare och brobyggare.
Brobyggare arbetar med att skapa kontakt mellan
människor från olika länder.
Vi har lång erfarenhet av att jobba med
socialt arbete i familjer.

Det är Leanlink som driver Vårt Nygård.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut