Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Eldningsförbud i Linköping och hela Östergötland. Läs mer här: http://www.linkoping.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/krisorganisation/

Beroendemottagningen i Linköping

Beroendemottagningen är öppen dagtid på vardagar.
Vi hjälper dig som har problem med alkohol eller
andra droger.
Vi drivs av Linköpings kommun och
Region Östergötland.

Vi finns till för dig

Du behöver hjälp med ditt beroende av alkohol,
narkotika eller läkemedel.
Även du som känner någon som har problem
kan vända dig till oss.

Vi erbjuder dig

Du får hjälp vid både större och mindre problem.
Du får rådgivning och behandling.
Om du vill får du också hjälp med medicinsk och
psykologisk bedömning.

Vi finns här

Vi finns på Brigadgatan 14 i Garnisonsområdet.
Du kan ringa till oss på telefonnummer 013 - 20 57 29.

Vi som arbetar på Beroendemottagningen

På beroendemottagningen arbetar läkare,
sjuksköterskor, skötare, psykologer, arbetsterapeut,
alkohol- och drog terapeuter och socialsekreterare.

Senast uppdaterad den 27 oktober 2017

Tillbaka Skriv ut