Hoppa till huvudinnehåll

Förstärkt öppenvård 12-stegsgrupp

Har du problem att sluta eller ta kontroll över hur
mycket du dricker?
Använder du droger och vill sluta?
Gruppen arbetar tillsammans för att komma fram till
ett liv utan droger.
Behandlingen är kostnadsfri.
12-stegsgruppen är öppen att ta emot nya
medlemmar och du kan börja när du är redo.

12-stegsgrupp

Hur fungerar 12-stegsgruppen?
Behandlingen i 12-stegsgruppen bygger på AA,  
Anonyma alkoholisters och NA, anonyma narkomaners  
principer.
Du ska vara nykter och drogfri under behandlingen.
12-stegsgrupp är en del av förstärkt öppenvård
som Linköpings kommun erbjuder.
Öppenvård innebär att du bor hemma och går på
behandling dagtid.
Behandlingen i 12-stegsgruppen är måndag till fredag  
klockan 09.00 till 15.00.
Du går även till möten hos Anonyma alkoholister eller  
Anonyma narkomaner 3 kvällar i veckan.
Behandlingstiden är 6 veckor.

Frågor och anmälan

Om du har frågor om 12-stegsgrupp
eller vill anmäla dig så ring till oss.
Vi har telefonnummer 013 - 20 64 99.

Leanlink driver Förstärkt öppenvård 12-stegsgrupp.
Leanlink ägs av Linköpings kommun.

Kontakta Förstärkt öppenvård

Drottninggatan 50

Dagtid vardagar

Senast uppdaterad den 3 augusti 2023

Tillbaka Skriv ut