Solvändan

Solvändan stödjer vuxna som har problem med
alkohol eller droger att fortsätta vara drogfri.
Innan Solvändan går du behandling med
12-stegsmetoden under 5 veckor för att bli drogfri.
Du väljer om du vill bo på Solvändan eller att komma
hit på dagtid.

Behandling för ett liv utan droger

Behandlingen på Solvändan utgår från 12-stegsmetoden.
12-stegsmetoden är ett program med 12 steg, löften som
Anonyma alkoholister lever efter.
De 12 stegen är ett stöd för ett bli fri från beroende och  
hitta kraft att klara det.

Du ska vara drogfri under behandlingen på Solvändan.
Du får samtal med terapeut, behandling i grupp,
föreläsningar.  
Vi stödjer dig att bli helt drogfri och bygga upp ett socialt
liv utan droger.
Behandlingen är ungefär 3 till 12 månader lång.

Solvändan har även grupper som träffas under 3 till 6  
veckor efter tiden på Solvändan för att undvika återfall.

Vi som arbetar på Solvändan

Vi som arbetar på Solvändan är alkohol- och drogterapeuter.  
Vi har utbildning i 12-stegsmetoden.
En läkare kommer till Solvändan en gång i månaden.

Det är Leanlink som driver Solvändan.
Leanlink ägs av Linköpings kommun.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut