Bild och form

Färgburkar

 

Skapa och släpp fram fantasin!
I bild och form uppmuntrar vi eleverna att använda
sin fantasi och skapa.
Eleverna provar olika tekniker och material.
Färg, papper och annat material ingår i kursavgiften.

Uppleva konst

Eleverna får också se och uppleva andras konst på
konstutställningar.
Att visa upp, vara glad och stolt för det man gjort
är viktigt.
Varje termin visar de elever som vill upp sin konst
för andra.

Lektioner i bild och form

En lektion för barn i förskoleklass och upp till årskurs
3 är 1 timme och 20 minuter.
För äldre barn och ungdomar är en lektion 1 timme
och 40 minuter. 

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut