Tillgänglighetstid

LSS Funktionsstöd och Bemanningscentrums mål är att alla som ligger tillgängliga ska kunna jobba. Vi strävar efter att inte besvära timvikarier som inte har lagt sig tillgängliga i Timepool. För att detta ska fungera är det viktigt att du ser över din tillgänglighet ofta så att den stämmer med hur du kan jobba.

Böcker, blommor och en klocka

 

Detta förbinder du dig till genom att du är tillgänglig

Du ska vara tillgänglig via telefon och mail. Detta innebär att telefonen ska vara påslagen med ljud senast från den tiden som du är tillgänglig. Du ska vara beredd att komma och jobba med kort varsel. Detta gäller även tidiga morgnar om du har lagt dig tillgänglig då.

Det är viktigt att du svarar på förfrågningar i så god tid som möjligt för att vi snabbare ska kunna ge besked till arbetsplatsen om vem som kommer.

När du är tillgänglig räknar vi med att du kan jobba. Kom ihåg att uppdatera din kalender ofta, speciellt om du har blivit bokad på ett pass som innebär att du inte kan jobba tiden före och efter detta pass.

Vi förväntar oss att du svarar på de förfrågningar vi skickar ut. Observera att vi endast förfrågar dig när det inte är möjligt att boka enligt rutin. Ibland skickar vi ut sms till dig som inte är en förfrågan utan vanlig text. Dessa sms går tyvärr inte att svara på genom sms-svar. För att svara på dessa får du antingen ringa till oss eller skicka ett mail till Bemanningscentrum.

Time Care Pool

Time Care Pool är LSS Funktionsstöds vikariebokningssytem. Fördelarna med Time Care Pool är att du som timvikarie själv bestämmer när du vill vara tillgänglig för jobb. Systemet bygger på att du lägger din tillgänglighet i din personliga kalender. Sedan bokar bemanningsassistenten dig på de pass som matchar tillgängligheten  i Time Care Pool.

Support till Time Care Pool får du av LKDATA  013 - 20 69 69
Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 5 augusti 2016