Administrativ assistent

Sista ansökningsdatum: 2016-11-01
Referensnummer: 2016/1777
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: Snarast

Kontaktperson:
Kristin Elebring/ Gruppchef, 013-263922
Tina Betmark/ Planassistent, 013-206145
Fackliga representanter:
Ann-Christin Karlsson - Vision, 013-20 60 85

Ansök här!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en administrativ assistent till avdelningen för verksamhetsstöd och uppföljning. Avdelningens huvudsakliga uppgift består i att ge stöd och service till förvaltningens chefer och medarbetare samt arbeta systematiskt med uppföljning och utveckling. Vår nuvarande administratör på planavdelningen går hem på föräldraledighet så tjänsten är ett vikariat under 2017. 

I denna tjänst kommer du ha fokus på administration kring detaljplaner. Som administrativ assistent har du en viktig funktion där du bistår planhandläggarna med administrativt stöd under hela ärendeprocessen med bland annat utskick, kommunicering, utställningar och dokumenthantering. Arbetet utförs enligt befintliga rutiner och lagar. Informationshantering och webbpublicering ingår i uppgifterna. Rollen innebär även att vara ett chefsstöd gällande att ta fram dokument, hålla listor uppdaterade, plocka fram statistik och hålla chefen ajour inom avdelningens sakområde. I den här rollen får du chansen att vara en del i en större process och samhällsbyggandet i Linköpings kommun.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och organiserar ditt arbete. Du är noggrann i ditt arbete och mån om att ditt arbete håller hög kvalité. Du är en person som gillar att ge service och när det händer mycket runt omkring dig har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt.

Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och gärna med en vidareutbildning inom administration. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du har god datavana samt erfarenhet av diarieföringssystem. Det är meriterande att tidigare ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation och om du har kunskap om relevant lagstiftning såsom plan – och bygglagen. Vi ser att du har god erfarenhet Officepaketet, av webbpublicering (EpiServer), InDesign och dokumenthantering och arkivering.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 1 november 2016