Administrativ assistent, Nya Rydsskolan

Sista ansökningsdatum: 2016-11-21
Referensnummer: 2016/1882
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: 2017-01-30

Kontaktperson:
Inger Sandin, 013-20 78 88

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Nya Rydsskolan är en mångkulturell skola i nyrenoverade lokaler som ligger i stadsdelen Ryd i Linköping. Vi arbetar med samlad skoldag där fritidshemsverksamhet är en del av elevers skoldag. Vi arbetar med gemensamma arbetslag för lärare och fritidspedagoger.

Arbetsbeskrivning

Som administrativ assistent blir ditt uppdrag att vara ett stöd till ledningen och verksamheten. Eftersom du kommer att sitta på skolexpeditionen kommer du dagligen att ha kontakt med elever, personal, föräldrar och allmänhet. Därför är du viktig som skolans ansikte utåt.

Vi erbjuder varierande uppgifter såsom personaladministration, elevadministration, diarieföring samt fakturahantering i en dynamisk och rolig arbetsmiljö. De administrativa system som huvudsakligen används är Heroma, Extens, W3D3 och Agresso men även om arbetsuppgifterna utförs med olika administrativa verktyg så handlar uppdraget i grunden om att på olika sätt ge service.

Du kommer att ingå i ett nätverk för administrativa assistenter i Västra skolområdet där det finns möjlighet erfarenhetsutbyte och annan kompetensutveckling. Vi vill även att du tillsammans med oss på ett aktivt sätt ska vara med och utveckla det administrativa stödet för att det skall bli så effektivt och ändamålsenligt som möjligt

Kvalifikationer

Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du tycker om att fungera som spindeln i nätet med många olika kontaktytor och har mycket god serviceförmåga. Du arbetar självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde där du tar egna initiativ, är organiserad och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Vi vill även att du relaterar till andra människor på ett lyhört sätt och har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du drivs av en vilja att se möjligheter till förbättringar både för den egna verksamheten, för dig själv och för kunderna. Vi vill även att du har mycket god datorvana och tycker om att arbeta med olika datorapplikationer som ständigt utvecklas kan formulera dig väl i tal och skrift.

Erfarenhet från våra administrativa system, arbete med personal- och elevadministration och/eller fakturahantering samt PA-utbildning är meriterande. Vi ser fram emot att få en ny, härlig arbetskamrat så varmt

Välkommen med din ansökan!

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 21 november 2016