Administrativ assistent till Ekkälleskolan och förskolor i Berga/Ekkällan

Sista ansökningsdatum: 2017-01-25
Referensnummer: 2016/2091
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: 170301 - 180131

Kontaktperson:
Inger Collin, 013-207991
Fackliga representanter:
Britt-Marie Sandström - Vision, 013-207140

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Ekkälleskolan är en nystartad skola, sedan hösten 2015, i Södra Ekkällan. Södra Ekkällan är ett nytt bostadsområde som gränsar till härliga omgivningar med närhet till skog och grönområde. Idag är det en liten skola med omkring 180 elever i F-6 men skolan växer för varje år med ca 40 elever. På skolan har vi modern utrustning, ljusa lärmiljöer, god arbetsmiljö och vi skapar nya rutiner varje dag. På bottenplan i skolan ligger förskolan Bataljonsgatan 24 och i närområdet ligger förskolorna Knektgatan och Luftvärnsgatan som också ingår i den administrativa tjänstens uppdrag. Rektor och förskolechef har sina kontor på Ekkälleskolan.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en administratör på 100 %. Det är ett vikariat då vår administratör ska vara tjänstledig. Som administrativ assistent har du ett nära samarbete med rektor och förskolechef.

Arbetet innefattar bl.a. löneadministration, elevadministration, fakturahantering, vikariesamordning. De administrativa system som huvudsakligen används är Heroma, Extens, W3D3 och Agresso.

Du är skolan och förskolans "ansikte utåt" och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats. Du behöver tycka om att vistas i miljöer med barn och elever, då även de själva eller tillsammans med sina föräldrar söker sig till den administrativa assistenten för att få råd i olika frågor.

Du kommer att ingå i ett nätverk för administrativa assistenter i Östra skolområdet där det finns möjlighet till erfarenhetsutbyte och stöd.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi alternativt en relevant högskoleutbildning.

Vi vill att du:

  • har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning
  • tycker om att fungera som spindeln i nätet med många olika kontaktytor
  • har mycket god serviceförmåga
  • arbetar självständigt och tar stort eget ansvar för sitt arbetsområde
  • tar egna initiativ, är organiserad och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt
  • har lätt för att samarbeta på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till chefer, medarbetare och övriga som du kommer i kontakt med
  • har förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar
  • lösningsfokuserad och har god förmåga att se möjligheter i arbetet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 25 januari 2017