Administrativ assistent till Leanlink Äldreomsorg

Sista ansökningsdatum: 2017-07-14
Referensnummer: 2017/1013
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Deltid
Anställningsform: Visstidsanställning 3-6 månader
Tillträde: 2017-09-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktperson:
Teresa Svensson - Biträdande verksamhetschef, 013-26 35 08
Fackliga representanter:
Mats Olsson - Vision, 013-20 60 84

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Leanlink Äldreomsorg driver vårdboenden, servicehus, hemtjänst och hemsjukvård i Linköpings kommun. Vi jobbar även med rehabilitering, dagverksamhet samt kultur- och fritidsverksamhet. Vi har cirka 1 000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier.

Arbetsbeskrivning

Som stöd och service till våra verksamheter finns en administrativ grupp och dit söker vi nu en medarbetare till en visstidsanställning 75% med varaktighet till 2018-03-31, med eventuell förlängning.

Som administrativ assistent arbetar du med personal- och ekonomiadministration och är administrativt stöd till främst verksamhetschefer och samordnare. Du har även kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om t ex löne- och anställningsvillkor.

Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. I arbetsuppgifterna ingår även arkivering.

Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Agresso.

Vi jobbar med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet utifrån Lean-filosofin.

Vår arbetsplats är belägen i centrala Linköping.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • har gymnasieutbildning/YH-utbildning med inriktning personaladministration/ ekonomi
  • har lätt för att samarbeta
  • sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå
  • tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta såväl självständigt som i grupp
  • har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter och klarar att ha många bollar i luften samtidigt
  • är lugn, stabil och strukturerad
  • kan formulera dig väl i tal och skrift

Du ska ha erfarenhet av löne- och ekonomihantering samt goda kunskaper om lagar inom området. Det är meriterande att ha arbetat med IT-system som t ex Heroma och Agresso.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 15 juli 2017