Administrativ assistent till Råd & Stöd

Sista ansökningsdatum: 2017-03-31
Referensnummer: 2017/321
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: 20170401

Kontaktperson:
Katharina Eklund, 013-26 36 66
Fackliga representanter:
Christer Holmström Vision, 013-206744

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Som administrativ assistent hos oss kommer du ingå i en arbetsgrupp om 9 medarbetare. Ditt uppdrag utgår från tre  huvudområden: kärnverksamhet, personal och ekonomi.

Arbetsbeskrivning

Uppdraget innebär att ge administrativt stöd i de tre huvudområdena till berörda verksamhetschefer och till affärsområdesledningen. Detta sker bland annat med hjälp av kommunens IT-system Heroma och Agresso. I uppdraget ingår förutom löpande personal- och ekonomiadministration även arkivering och diarieföring.

I tjänsten ingår även att vara behjälplig vid schemaläggning.

Kvalifikationer

Vi behöver under 2017 tillfälligt förstärka den administrativa assistentgruppen inom Råd & Stöd och söker därför dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi eller en relevant högskoleutbildning med inriktning på personal, exempelvis personalvetarprogrammet.

Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat i IT-systemen Heroma och Agresso, samt ha goda kunskaper i lagar och avtal samt riktlinjer som gäller för kommunen.

Meriterande är om du har kunskaper i Time Care planering och Time Care Pool samt har arbetat med verksamheter och personal som är schemalagda hela dygnet.

Som administrativ assistent behöver du vara en mycket god organisatör, ha lätt för att anpassa dig till förändrade krav och förutsättningar och vara stresstålig. Du tillför engagemang, entusiasm och energi i ditt arbete och har förmågan att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten och uppdraget.

Du har lätt för att samarbeta med andra och sätter ett värde i att ha en hög servicenivå.  Du har också förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är tidsbegränsad under perioden 20170401-20171231.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 31 mars 2017