Administrativ Assistent

Sista ansökningsdatum: 2016-07-24
Referensnummer: 2016/1177
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid/Deltid
Anställningsform: Visstidsanställning 3-6 månader
Tillträde: 2016-09-01

Kontaktperson:
Charlotte Sterve, HR-konsult, 013-263807
Fackliga representanter:
Britt-Marie Sandström, Vision, 013-207140

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Administrativ assistent till Vikingstad skolexpedition i Norra skolområdet

Norra skolområdet sträcker sig geografiskt över ett område från Ulrika i söder till Ljungsbro i norr. I området arbetar ca 800 medarbetare inom förskola, förskoleklass, skola och fritids.

Norra skolområdet söker nu en administrativ assistent på 75-100 % med placering på skolexpeditionen i Vikingstad.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innefattar bland annat löneadministration, elevadministration, fakturahantering samt vikariesamordning.

Som administrativ assistent är du också rektors/förskolechefens högra hand i rekrytering, mbl och arbetsmiljöfrågor. Du är skolans "ansikte utåt" och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats.

Kvalifikationer

Högskolekompetens med PA-utbildning eller motsvarande.

Erfarenhet av arbete inom de datasystem som kommunen använder inom personal (Heroma), ekonomi (EFH) och elevregistrering (Extens) är meriterande. Utöver detta är det viktigt att du har god datavana (Office-paketet).

Arbetet som administrativ assistent är självständigt och det krävs därför att du själv strukturerar upp och driver dina processer vidare. Då arbetet ställer höga krav på att snabbt kunna ställa om, behöver du vara flexibel och kunna göra snabba omprioriteringar av dina arbetsuppgifter. Det krävs att du kan samarbeta bra på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till rektorer, elever och andra intressenter på skolan. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Tjänsten är ett vikariat från och med 2016-09-01 till och med 2016-12-31 med goda möjligheter till förlängning.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 24 juli 2016