Administrativa assistenter till Socialförvaltningen

Sista ansökningsdatum: 2016-08-08
Referensnummer: 2016/1324
Antal lediga tjänster: 3

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: enl överenskommelse

Kontaktperson:
Ulla Salmela Trosell, 013-263673

Ansök här!

Arbetsbeskrivning

Administrativt stöd till handläggare och chefer i ärenden om myndighetsutövning, hantering av fakturor, samt allmän kontorsservice .

Kvalifikationer

Gymnasiekompetens eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av det aktuella arbetsområdet är meriterande liksom kunskaper i och erfarenhet av Agresso eller motsvarande system. Vana av att arbeta i datasystem är ett krav.

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, är ansvarstagande, självgående  och serviceinriktad, samt arbetar effektivt och strukturerat. Du ska också ha en väl utvecklad numerisk förmåga. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och bidrar med mycket energi.

Övrigt

Vi söker tre administrativa assistenter för en tidsbegränsad anställning ( AVA, allmän visstidsanställning) på ca ett år. Möjlighet finns till förlängning beroende på beslut angående finansiering.

Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 350 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 8 augusti 2016