Alkoholhandläggare till Socialförvaltningen

Sista ansökningsdatum: 2016-10-14
Referensnummer: 2016/1713
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: enl överenskommelse

Kontaktperson:
Christer Qvist/administrativ chef, 013-205284
Fackliga representanter:
Marie Eriksson-Daun/Akademikerförbundet SSR, 013- 20 87 79
Gustav Södling - Vision , 013-20 64 27

Ansök här!

Arbetsbeskrivning

Alkoholhandläggaren ska i första hand svara för handläggning av ansökningar om serveringstillstånd, samt ha tillsyn över att serveringen sker enligt lag. I tjänsten ingår även tillsyn över försäljning av folköl, tobak och vissa receptfria läkemedel.

Ytterligare arbetsuppgifter är praktiskt tillsynsarbete och utbildningsinsatser. Viss kvällstjänstgöring förekommer i samband med tillsyn. Arbetet kräver nära samarbete med andra myndigheter som miljökontoret, skatterverket, polismyndigheten och räddningstjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk, samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller dokumenterad erfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av utrednings- och tillsynsarbete är särskilt meriterande.

Det krävs att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Viktiga personliga egenskaper är öppenhet, samarbetsförmåga, flexibilitet, självständighet, ett serviceinriktat förhållningssätt samt mångfaldsmedvetenhet. Arbetget ställer också höga krav på integritet och social säkerhet. Körkort och datavana krävs.

Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 350 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 14 oktober 2016