Resurssamordnare LSS, avdelningen för Äldre och funktionsnedsatta

Sista ansökningsdatum: 2017-07-10
Referensnummer: 2017/971
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader
Tillträde: 2017-08-01 eller enligt överenskommelse

Kontaktperson:
Susanne Åkeborg, gruppchef, 013-20 64 32
Anne-Sofie Zettby, gruppchef, 013-20 65 58
Angelika Nordin, HR, 013-294726
Fackliga representanter:
Gustav Södling - Vision , 013-20 64 27

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Avdelningen för Äldre- och funktionsnedsatta (ÄoF) arbetar med myndighetsutövning och utreder, beslutar och följer upp insatser till personer som på grund av ålder eller funktionsnedsättning är i behov av extra stöd och omsorg. Insatserna som avdelningen beslutar om ska bidra till trygghet, delaktighet och självständighet. Barnperspektivet ska beaktas i alla ärenden som handläggs. Vi söker nu en resurssamordnare till LSS där målgruppen är personer med en funktionsnedsättning.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna består delvis av att rekrytera, intervjua, utreda, anställa kontaktpersoner och stödfamiljer, sammanföra kontaktperson/stödfamilj och brukare, genomföra uppföljningar samt finnas som ett stöd för resurserna. I uppdraget ingår även att samverka med LSS-handläggare på avdelningen samt med andra avdelningar inom Socialförvaltningen.

Vi söker Dig som vill arbeta med att utveckla rekryteringssätt, genomföra träffar med intressenter samt skapa goda kontakter för att öka rekryteringsmöjligheterna. Dessutom redovisa statistik och rapportera till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) om icke verkställda beslut.

Anställningen är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har Social omsorgsutbildning/Socionomexamen eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande. Som person är du mål- och resultatinriktad, självgående, strukturerad, flexibel, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga. Körkort är ett krav.

Om du vill vara med att skapa bättre förutsättningar för individer med funktionsnedsättning och samordna resurser för att detta ska bli möjligt, är detta rätt jobb för dig.

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 11 juli 2017