Socialsekreterare till Sociala jouren

Sista ansökningsdatum: 2016-08-21
Referensnummer: 2016/1328
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Deltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: enl överenskommelse

Kontaktperson:
Linda Westerin/gruppchef, 013-20 68 54

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Sociala Jouren är en enhet inom Socialförvaltningen som handlägger socialtjänstärenden utanför ordinarie arbetstid. Vi servar även sex av våra kranskommuner under samma tid.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär att ge hjälp, råd och stöd i akuta situationer samt svara för myndighetsutövningen i socialtjänstärenden av akut karaktär.

Medarbetarna på Sociala Jouren ska ge ett kvalificerat mottagande med information, hänvisning och rådgivning. Man tar även emot anmälningar och gör förhandsbedömningar.

Arbetstiden är schemalagd.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst och kunskap om sociallagstiftningen är ett krav.

Viktiga egenskaper för att arbeta på Sociala Jouren är god samarbetsförmåga, personlig mognad och förmåga att arbeta strukturerat.

Körkort för bil är ett krav!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på Socialförvaltningen med placering på Sociala Jouren med början snarast och fram till 170228.

Socialförvaltningen är en växande myndighetsförvaltning med ca 350 medarbetare. Verksamheten består av tre verksamhetsområden, avdelningen för försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Socialförvaltningen har enligt socialtjänstlagen det yttersta ansvaret för de som vistas i kommunen. Verksamheten fokuserar huvudsakligen på barn/ungdomar och deras föräldrar, vuxna i behov av insatser på grund av åldrande, funktionsnedsättning, psykosocial problematik samt individer i behov av försörjningsinsatser.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 21 augusti 2016