Supporttekniker till LKDATA Kundservice

Sista ansökningsdatum: 2017-01-08
Referensnummer: 2016/2101
Antal lediga tjänster: 1

Sysselsättningsgrad: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson:
Karin Berglund, 013-263999

Ansök här!

Om arbetsplatsen

LKDATA ingår i Leanlink, en utförarorganisation inom Linköpings Kommun. Leanlink omfattar ca 2 100 anställda och en omsättning om ca 1 200 mkr/år. Affärsområdet LKDATA omfattar ca 80 anställda och omsätter ca 110 MSEK.

LKDATAs affärsidé är att stödja och utveckla våra kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet. Med hög kompetens hos våra medarbetare samt unik kunskap om kommunens verksamhet, kan vi se till att våra kunder kan koncentrera resurserna på sin kärnverksamhet. 

Arbetsbeskrivning

LKDATAs kundservice är en växande verksamhet och vi behöver därför hitta nya medarbetare. Vi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö.

Arbetet innebär IT- support i vår Kundservice (Servicedesk 1st line och 2nd line). I Kundservice arbetar Du även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktigt.

Kvalifikationer

Vi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kunder att kunna utföra sina IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har därför en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så personliga dina egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att du bör ha följande formella kompetens:

  • Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens.
  • Du har dokumenterad kunskap inom Windows 7, Windows 8, Office och Citrix.
  • Du har erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC, Windows och Microsoft Office.
  • Du har god erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
  • Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
  • Du har erfarenhet av systemadministration.

Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi rekryteringsverktyget MyNetwork. Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i den digitala ansökan noga.

Linköpings kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens oavsett kön, könsidentitet/könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).Kommunens nämnder är personuppgiftsansvariga för personuppgifter som behandlas inom respektive nämnds verksamhetsområde.

Kommunens verksamheter omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att uppgifter som lämnas till kommunen kan lämnas ut till den som begär det. Det gäller dock inte uppgifter som omfattas av sekretess.

Mer information om kommunens hantering av personuppgifter, offentliga handlingar och sekretess hittar du här:

www.linkoping.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/

Ansök här!

Senast uppdaterad den 8 januari 2017