Toves engagemang

 

Idé: bildlig kommunikation från hjärtat
Resultat: talande ansikten utåt

Hur ska vi jobba ännu mer med dem vi jobbar för? Den frågan ställde sig kommunikatören Tove.

– Och så fick jag en idé. Varför inte involvera våra medborgare i kommunikationen? Varför inte använda dem som våra ambassadörer?

Sagt och gjort. Stolta Linköpingsbor med en färgstark personlighet, positiv energi och viljan att vara med på bild skulle rekryteras för att bli kommunens ansikten utåt.

Efter en två veckor lång kampanj på Facebook stod det klart: gensvaret var minst sagt rejält. Tove fick in bilder på över 500 invånare som ville vara bärare av kommunens varumärke.

Fyrtio av dem fick komma på audition hos kommunen, och av dem valdes 13 ut.

Resultatet? En bildbank med fotografier som Linköpings kommun kan använda i alla typer av marknadsföring. Dessutom; i dag pryds väggarna på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen av ambassadörernas porträtt med tillhörande citat. 
– Linköpings kommun bygger, utvecklar och förbättrar staden. Den här gången är det inte vi själva som säger det, utan de som bor i staden. Det är det bästa kvittot man kan få, säger Tove.

Toves engagemang
– gör idéer till verklighet

Namn: Tove Frisk
Roll i Linköpings kommun: kommunikatör
Här togs initiativet: Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen
Den här Linköpingsprofilen hade jag velat se mer av: ”Tage Danielsson, om han hade levt. Han hade varit en viktig person i dag” 

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 15 juni 2016