Publicerat:
Innehållet är äldre än 60 dagar
Det hände på fullmäktige i januari 2026
Hör förste vice ordförande Linnea Jägestedt (M) sammanfatta vad som hände på kommunfullmäktiges sammanträde den 27 januari.
Det var en stor blandning av frågor som debatterades och beslutades på kommunfullmäktiges sammanträde den 27 januari 2026 men stort fokus låg på antagande av program för kommunen. Kommunfullmäktige klubbade bland annat ett program för en gemensam konkurrensutvecklingsplan mellan Linköping och Norrköping, ett kemikalieprogram och ett program för hållbar landsbygdsutveckling.
Kommunfullmäktiges förste vice ordförande Linnea Jägestedt (M) sammanfattar det hon tyckte var viktigast i videon nedan.
Senast uppdaterad: