Hoppa till huvudinnehåll

Vanliga frågor Unikum

Här samlar vi frågor och svar om Unikum. Sidan uppdateras kontinuerligt när vi får in frågor om Unikum.

Har du en fråga du inte hittar svaret på är? Välkommen att skicka in den via e-postlänken till Kontakt Linköping.

Med Mobilt BankID eller annan godkänd id-lösning.

Om du har svårigheter att logga in ber vi dig att ta en kontakt med Kontakt Linköping. Kontaktuppgifter hittar du allra längst ner på den här sidan.

Enklast är att alltid logga in med ditt bank-id via kommunens hemsida. Om du loggar in direkt via Unikums hemsida måste du välja ”Andra sätt att logga in” och därefter Linköpings kommun för att komma till bank-id inloggning.

Du har åtkomst att se innehåll för de barn du är vårdnadshavare för.  

Läs mer på Unikums hjälpsida: 

Vi publicerar elevens kunskapsläge vid utsatta tider i Linköpings kommun. Till exempel så publiceras elevens kunskapsläge i Unikum utifrån skolans rutiner.

 

Om du behöver hjälp med Unikum, ta kontakt med Kontakt Linköping. Se Länk på denna sida)

I nuläget finns Unikum på svenska och engelska. Vill du ha hela Unikum på ett annat språk än svenska rekommenderas användningen att använda Unikums hemsida och översätta den med Google Translate i webbläsaren Chrome.

Aktivera notiser i appen Unikum Familj:

 

Kontakt Linköping

Linköpings kommuns kontaktcenter svarar på dina frågor och ger dig information om kommunens tjänster.

Till e-postformulär för Kontakt Linköping

Telefon: 013–20 60 00
Telefontid: måndag-fredag klockan 07:30-17:00 (juni - augusti, 07:30-16:00)

Senast uppdaterad den 7 november 2022