Utbildningsförvaltningen digitaliserar blanketter

Utbildningsförvaltningen har påbörjat arbetet med att digitalisera blanketter inom förskolan och skolan. Förändringen innebär att du som vårdnadshavare kommer att få fler utskick digitalt istället för i pappersform.

För att möta efterfrågan på digitala lösningar har nu Utbildningsförvaltningen inlett arbetet med att digitalisera de blanketter som ska skrivas på vid terminsstart i förskola och skola. Genom att digitalisera blanketthanteringen skapas en mer överskådlig och samlad bild av informationen mellan verksamhet och vårdnadshavare. Som vårdnadshavare kommer det även bli lättare att uppdatera uppgifterna.

Tanken är att vårdnadshavarna kommer att meddelas om de digitaliserade blanketterna via e-post. Det är därför viktigt att dina kontaktuppgifter som vårdnadshavare hos kommunen är uppdaterade.

Ett första utskick har gjorts till vårdnadshavare med information om de nya digitala utskicken och mer detajlerad information kommer att mailas ut inför skolstarten i augusti 2019. 

Kontakt Linköping - kommunens center för medborgarservice

Skicka e-post till Kontakt Linköping

Telefon: 013–20 60 00
Telefontid: måndag-fredag klockan 07.30-17.00 (juni-augusti 07.30-16.00)

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 4 juli 2019