Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Till dig inom restaurangverksamhet

Mellan 1 april och 11 juni har drygt 5000 gymnasieelever erbjudits elevlunch i form av take-away från restauranger och caféer i Linköpings kommun. Nu när perioden är över vill vi tacka dig som har erbjudit elevlunch på din restaurang eller café. Vi uppmanar dig också att fakturera så snart du kan.

Så fakturerar du

Du fakturerar Elevluncherna till Linköpings kommun via elektronisk faktura. Tjänsteleverantör för kommunens elektroniska fakturor är Pagero.

Varje vecka skickas en lista till restaurangen/caféet med antalet uttagna elevluncher. Den utgör ert faktureringsunderlag. På fakturan ska det framgå vilka dagar faktureringen gäller och antalet serverade luncher per dag. Varje elevlunch får kosta max 75 kronor inklusive moms.

De luncher som registrerats manuellt faktureras på samma sätt med en bilaga som visar samtliga, namn, e-postadresser, skola samt datum. Har du lämnat ut 23 elevluncher ska alltså 23 namn och övriga uppgifter redovisas på bilagan.

Den elektroniska fakturan ska ställas ut till:  Linköpings kommun Organisationsnummer 212000-0449 GLN-nummer 7332776000001
Tjänsteleverantör för kommunens elektroniska fakturor är Pagero  Märk fakturan med referens 123I.

Mer information om elektronisk faktura finns här:

Kontakt

Har du frågor som du inte kan hitta svar på här ska du i första hand vända dig till Kontakt Linköping.

Telefon 013-20 60 00.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 12 juni 2020