Nu ska Linköpingsborna lättare få kontakt med kommunen

Det behöver bli enklare för Linköpingsborna att få svar på olika frågor från kommunen. Ett nytt kontaktcenter öppnar därför i stadsbiblioteket 2019, men det ska inte påverka bibliotekets publika miljöer.

På sammanträdet den 9 oktober fattade kommunstyrelsen beslut om att placera kontaktcenter i stadsbibliotekets administrativa delar. Anledningen är att de offentliga lokalerna i biblioteket inte ska påverkas.

– Att komma i kontakt med Linköpings kommun har länge varit för svårt. Det behöver vi göra något åt. Därför öppnas nu ett kontaktcenter i biblioteket dit alla Linköpingsbor lätt kan ta sig, säger kommunstyrelsens ordförande Kristina Edlund (S). 

Centralt läge

Anledningen till att kontaktcenter förläggs i stadsbibliotekets lokaler är bland annat närheten till färdtjänst och det centrala läget.

Kontaktcenter ska underlätta Linköpingsbornas kontakter med kommunen. I stället för att bli vidarekopplade till olika tjänstepersoner ska den som söker svar på en fråga smidigt och snabbt kunna få det.

Förenklar kontakten

– Det är fantastiskt roligt att jobba med en verksamhet som förenklar kontakten med kommunen för Linköpings invånare. Att dessutom få möta ännu fler människor i en av Linköpings vackraste lokaler känns väldigt bra, säger Martin Liabäck, chef på Kontaktcenter.

Linköpingsbornas frågor kommer besvaras både via webb, sociala medier, e-tjänster, e-post, telefon och personliga besök. Kontaktcenter öppnar den 4 april 2019.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 10 oktober 2018