Lotsen

Lotsen är en öppen verksamhet.
Vi erbjuder stöd till dig som har svårigheter i din vardag.
Svårigheter kopplade till nedsatt psykisk
eller neuropsykiatrisk funktionsförmåga.

Du är välkommen hit de dagar och den tid som
fungerar för dig.
Du behöver inte något beslut från Social- och omsorgsförvaltningen 
för att komma till oss.

Vi tycker det är värdefullt med gemenskap och gör
mycket tillsammans.
På Lotsen träffar du andra och provar på aktiviteter 
i din egen takt.
Det finns en hel del aktiviteter att välja mellan på
Lotsen. Du kan till exempel:

  • Använda datorer med fri internetuppkoppling och få stöd i det.
  • Träna i Hälsorummet.
  • Arbeta i köket med att laga lunch eller baka till 
    vårt café.
  • Skapa i olika material i Ateljén.

YngreLotsen

Vissa tider och aktiviteter på Lotsen vänder sig 
speciellt till dig som är ung.
YngreLotsen är för dig som är mellan 18 och 35 år.
Läs mer om aktuella tider och vad vi gör på Lotsens 
blogg: www.lotsen.bloggo.nu

Arbetsträning

Lotsen erbjuder arbetsträning både i den egna 
verksamheten och på arbetsplatser utanför.
Tillsammans med dig söker vi en praktikplats och 
stöttar dig på arbetsplatsen.

Här finns Lotsen

Vi finns mitt i Linköping på Apotekaregatan 13 C.

Det är Leanlink som driver Leanlink.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Kontakta Lotsen

013- 20 73 36

Apotekaregatan 13C

Senast uppdaterad den 22 maj 2019

Tillbaka Skriv ut