Lotsen
Lotsen är en öppen verksamhet.
Vi erbjuder stöd till dig som har svårigheter i din vardag.
Svårigheter kopplade till nedsatt psykisk
eller neuropsykiatrisk funktionsförmåga.
Du är välkommen hit de dagar och den tid som
fungerar för dig.
Du behöver inte något beslut från Social- och omsorgsförvaltningen
för att komma till oss.
Vi tycker det är värdefullt med gemenskap och gör
mycket tillsammans.
På Lotsen träffar du andra och provar på aktiviteter
i din egen takt.
Det finns en hel del aktiviteter att välja mellan på
Lotsen. Du kan till exempel:
- Använda datorer med fri internetuppkoppling och få stöd i det.
- Träna i Hälsorummet.
- Arbeta i köket med att laga lunch eller baka till
vårt café. - Skapa i olika material i Ateljén.
YngreLotsen
Vissa tider och aktiviteter på Lotsen vänder sig
speciellt till dig som är ung.
YngreLotsen är för dig som är mellan 18 och 35 år.
Läs mer om aktuella tider och vad vi gör på Lotsens
blogg: www.lotsen.bloggo.nu
Arbetsträning
Lotsen erbjuder arbetsträning både i den egna
verksamheten och på arbetsplatser utanför.
Tillsammans med dig söker vi en praktikplats och
stöttar dig på arbetsplatsen.
Här finns Lotsen
Vi finns mitt i Linköping på Apotekaregatan 13 C.
Det är Leanlink som driver Leanlink.
Linköpings kommun äger Leanlink.