Fritidsaktiviteter för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, Helgkollo
Leanlink har fritidsaktiviteter i grupp, helgkollo.
För barn och ungdomar som går i klass 1 till 9.
Helgkollo är till för dig som har
ADHD eller ADD.
Förälder behöver ansöka om plats på helgkollo.
Så här fungerar helgkollo
Det är som mest sex barn i varje grupp.
Varje grupp har tre ledare.
Varje grupp träffas fem lördagar under en termin,
klockan 10.00 -16.30.
Gruppen träffas och gör fritidsaktiviteter tillsammans.
Barnet får vara med minst två terminer.
Alla grupper har en samlingsplats där aktiviteten börjar
och slutar. Det är barnets förälder som ansvarar för att lämna
och hämta sitt barn på samlingsplatsen.
Helgkollo är gratis men räkning för maten skickas
hem till dig.
Vi som arbetar med helgkollo
Vi som arbetar med helgkollo är ledare
med utbildning och erfarenhet
av att arbeta med barn och ungdomar.
Om du har frågor får du gärna ringa och prata med
Björn Koistinen som planerar helgkollo.
Han har telefonnummer 013-26 39 40.
Det är Leanlink som driver helgkollo.
Linköpings kommun äger Leanlink.
013-26 39 40 (samordnare Björn Koistinen)