Aktiviteter och sysselsättning i drogfri miljö
För dig med alkohol eller drogproblem finns flera
verksamheter i Linköping med gemenskap, aktiviteter
och sysselsättning i drogfri miljö.
Du är välkommen när du är nykter och drogfri.
Lokalen, Origo vård och omsorg
Här kan du besöka vår öppna träffpunkt med gemenskap
och mycket hjärta.
Du kan få tid för enskilt samtal, spela biljard, använda
dator och internet, fika och umgås.
Om du vill följer du med på aktiviteter som sker utanför
Lokalen.
Det kan till exempel vara Stockholmsresa, se på idrott,
musikkonserter utflykter med bad och fiske eller
Anonyma alkolister, AA och Anonyma narkomaner, NA
träffar i Sverige.
Kamratstödet IOGT-NTO
I Linköping har IOGT-NTO en kamratstödsgrupp.
Kamratstödet ger människor som har eller har haft
missbruksproblem någon att prata med och olika typer av
aktiviteter.
Kamratstödsgruppen har lokaler i NBV-huset på
Järnvägsgatan 10.
Hantverkshuset, Leanlink
På Hantverkshuset kan du arbeta med dina händer.
Du arbetar och skapar i någon av våra verkstäder.
Du kan jobba med keramik, snickra, måla, väva eller sy.
Hantverkshuset har ett kök där vi lagar mat och bakar.
I vårt café säljer vi hemlagad lunch och fika till besökare.
Arbetsträning på Hantverkshuset
Du kan förbereda dig för arbetslivet genom att arbeta
i vårt kök och med servicearbete på Hantverkshuset.
Här finns Hantverkshuset
Våra lokaler finns på Furirgatan 15.
Du kan ringa oss på telefonnummer 013 - 20 68 94.
Det är Leanlink som driver Hantverkshuset.
Linköpings kommun äger Leanlink.
013-20 68 94
Furirgatan 15
Måndag 9.30-16.00
Tisdag 8.00-16.00
Onsdag 8.00-19.30
Torsdag 8.00-16.00
Fredag 8.00-16.00
Vi har även öppet var tredje Lördag 9.00-13.00.