Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Arbeta hos oss

Vill du arbeta inom en verksamhet där vi strävar efter att skapa bra dagar för personer i behov av stöd? På Råd & Stöd får du möjlighet att växa och utvecklas samtidigt som du har ett viktigt och meningsfullt arbete. Välkommen att söka jobb hos oss!

 

Om Råd & Stöd

Råd & Stöd har idag cirka 80 verksamheter med 500 medarbetare inom en mängd olika yrken, t.ex. socialsekreterare, behandlingsassistenter, stödassistenter, pedagoger och arbetsterapeuter.

Vi ger stöd och insatser till personer med funktionsnedsättning, psykisk ohälsa och sociala och personliga svårigheter. Våra verksamheter är indelade i tre olika områden - daglig verksamhet, socialpsykiatrin och individ- och familjeomsorg:

Daglig verksamhet ger stöd och insatser till vuxna personer med en funktionsvariation enligt LSS (lag om stöd och service till vissa funktionshindrade). Den dagliga verksamheten ger personerna (arbetstagarna) ett arbete eller en sysselsättning. Arbetstagarna får stöd från personalen utifrån sina behov. Råd & Stöd har cirka 30 olika dagliga verksamheter. Verksamheterna har olika inriktning och skiljer sig även åt beroende på stödbehovet hos arbetstagarna.

Socialpsykiatrin ger stöd och insatser till personer över 18 år med psykisk ohälsa. Insatserna ges i personernas hem, på våra boende och i våra öppna dagverksamheter. Vi har även hemsjukvård med legitimerad personal.

Individ- och familjeomsorgen ger stöd och behandlingsinsatser till både vuxna och barn. Stödet kan ges i hemmet eller på någon av våra mottagningar och många insatser ges tidigt och är förebyggande. Vi har även ett antal boenden för unga personer.

Läs mer om våra specifika verksamheter och insatser:

Din utbildningsbakgrund

För att jobba hos oss ska du ha fyllt 18 år och ha en godkänd examen eller pågående utbildning som är relevant för tjänsten. För vissa tjänster söker vi personer med gymnasieexamen från omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet alternativt en relevant YH-utbildning. Till andra tjänster behöver du ha en universitetsexamen.

Vi söker dig som är positiv, flexibel, ansvarsfull. Att ge god service är en viktig del av arbetet, därför behöver du ha lätt för att samarbeta och ha ett gott bemötande. Du måste behärska det svenska språket väl, både i tal och skrift då arbetet innefattar kontakter med kollegor och kunder samt skriftlig dokumentation. För vissa tjänster krävs att du har körkort.

Lediga jobb

Via länken "Lediga jobb i Linköpings kommun" hittar du allmän information om att arbeta i Linköpings kommun och där listas alla lediga jobb, även våra timanställningar.

Rekryteringsprocessen

Vi kallar löpande till intervjuer för de tjänster som har ute. För vissa av de utannonserade tjänsterna har vi en så kallad videointervju som första steg. Det innebär att du får inspelade frågor skickade till dig och som vi vill att du besvarar och skickar tillbaka till oss. Väljer vi att gå vidare med din ansökan kallar vi dig sedan till en fysisk intervju.

Till intervjutillfället tar du med dig betyg, arbetsgivarintyg eller tjänstgöringsbetyg från tidigare arbete. Går vi sedan vidare vill vi kontakta minst två referenser. Blir du sedan aktuell för en tjänst hos oss kommer vi att begära in ett utdrag från polisens belastningsregister.

Praktik

Letar du efter en praktikplats och är intresserad av att komma till oss? Klicka på länken nedan för att få mer information och för att fylla i en intresseanmälan:

Kontakt

Har du några frågor om hur det är att arbeta hos oss på Råd & Stöd, kontakta vår HR-konsult. Har du frågor om en utannonserad tjänst kontakta kontaktpersonerna i annonsen.

Pernilla Johansson

HR-konsult Råd & Stöd

Till e-postformulär för Pernilla Johansson

E-post: pernilla.johansson4@linkoping.se

Telefon: 013-26 26 62

Senast uppdaterad den 24 augusti 2020