Administrativ assistent till Individ och Familjeomsorg, Barn och Ungdom



Sista ansökningsdatum: 2019-02-18
Referensnummer: 2626

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktperson:

Linda Westerin, Gruppchef, 013-206854

Marie Eriksson, HR-konsult, 013-206925

Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision, 072 574 0003

Eva Stjärnström Nilsson, Facklig företrädare, SSR, 013-207854

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Individ och familjeomsorg (IFO) Barn- och ungdomsgrupper, utredningsgrupperna, består av tre mindre grupper som arbetsleds av varsin gruppchef. Utöver detta finns mottagning, familjesupport och social jour samt utredningsteam som stöd för de utredande socialsekreterarna. I utredningsgrupperna finns mentorstöd för nyanställda och rekrytering pågår för verksamhetsstödjare. Alla arbetsgrupper har extern handledning.

Socialsekreterarna inom IFO Barn- och ungdom, utredningsgrupperna arbetar med utredningsarbete och beslut enligt sociallagstiftningen (SoL). Arbetet innebär även information, rådgivning, samverkan samt motivationsarbete som har direkt samband med utredningen.

Arbetsbeskrivning

Som administrativ assistent har du en viktig funktion där du bistår barn och ungdomsgruppernas medarbetare och chefer med administrativt stöd. Du ingår i en liten grupp om tre administrativa assistenter för IFO Barn- och ungdom, samt även i den administrativa assistentorganisation som finns på förvaltningen.

Kvalifikationer

Du som söker har en slutförd gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom någon myndighet. Vi förutsätter att du har god datorvana. Utöver detta kommunicerar du väl på svenska, i såväl tal som skrift. Meriterande är också kunskaper i Treserva, kring dokumentation och journalskrivning.

Som person är du driven, strukturerad, serviceinriktad, administrativ och ser vikten av att ta eget ansvar. Vi värdesätter att du är noggrann och tycker om ordning och reda. Du har lätt för att lära och har god förmåga att snabbt skapa dig en överblick över situationen och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till problemlösning och tycker om att arbeta självständigt, men trivs också i grupp och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer.

Information om tjänsten

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 2626

Om Social- och omsorgsförvaltningen

Förvaltningsorganisationen inom den sociala sektorn i Linköpings kommun förändras den 1 januari 2019. Tidigare Socialförvaltningen och Omsorgs- och äldreförvaltningen blir nu Social- och omsorgsförvaltningen. Social- och omsorgsförvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Verksamhetsområdena är försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Förvaltningen arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd med både myndighetsutövning och beställning. Linköpings kommun bygger en organisation där vi ska bedriva verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Den nya organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta både snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar framöver.

Om Linköpings kommun

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet. För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök här!

Senast uppdaterad den 18 februari 2019