Administratör till Leanlink Äldreomsorg



Sista ansökningsdatum: 2019-06-09
Referensnummer: 3330

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Kontaktperson:

Teresa Svensson, Biträdande Affärsområdeschef, 013-26 35 08

Mats Ohlsson, Facklig repr Vision, 013-20 60 84

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Leanlink Äldreomsorg driver vårdboenden, servicehus, hemtjänst och hemsjukvård i Linköpings kommun. Vi jobbar även med rehabilitering, dagverksamhet samt kultur- och fritidsverksamhet. Vi har cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier.

Som stöd och service till våra verksamheter finns en administrativ grupp dit vi nu söker en ny medarbetare till ett föräldraledighetsvikariat 100 % med start 191001 och t o m 200930.

Gruppen är direkt underställd den biträdande affärsområdeschefen inom Leanlink Äldreomsorg och sitter i lokaler belägna i centrala Linköping. Vi jobbar med att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet utifrån Lean-filosofin. 

Arbetsbeskrivning

Som administratör arbetar du med personal- och löneadministration och fungerar som ett administrativt stöd till främst verksamhetschefer och samordnare. Du har även kontakt med medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om exempelvis löne- och anställningsvillkor.

Du ansvarar för rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Agresso. I arbetsuppgifterna ingår även arkivering. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • har gymnasieutbildning/YH-utbildning med inriktning löneadministration
  • har erfarenhet av löneadministration
  • har lätt för att samarbeta
  • sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå
  • tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta såväl självständigt som i grupp
  • har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter och klarar att ha många bollar i luften samtidigt
  • är lugn, stabil och strukturerad
  • kan formulera dig väl i tal och skrift då arbetet innefattar dokumentation och kundkontakter
  • Det är meriterande om du har arbetat med IT-system som till exempel Heroma och Agresso samt har goda kunskaper om lagar och avtal inom området. 

Information om tjänsten

Tillträde: 2019-10-01

Anställningsform: Visstidsanställning t.o.m. 2020-09-30

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 3330

Om Leanlink

Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här arbetar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för. Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om Linköpings kommun

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet. För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök här!

Senast uppdaterad den 10 juni 2019