HR-konsult till Katedralskolan



Sista ansökningsdatum: 2019-06-09
Referensnummer: 3266

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Kontaktperson:

Anita Silfver, Tf. enhetschef, 013-20 55 29

Anne Jonsson, Tf. HR konsult, 013-29 46 90

Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision, 013-20 71 40

Angelika Nordin, HR, 013-294726

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Katedralskolan ligger i centrala Linköping och är en av Sveriges äldsta gymnasieskolor och är grundat år 1627. Verksamheten drivs i en vacker skolbyggnad från 1915 som varsamt anpassas efter skolutvecklingens behov. Tradition och utveckling är våra honnörsord då vi vill värna om traditionerna samtidigt som vi erbjuder en modern utbildning. För oss är helhetstänkande och samverkan över program- och ämnesgränser viktigt. Katedralskolan har idag ca 1250 elever och 120 anställda.

Katedralskolan har fyra nationella studieförberedande gymnasieprogram, Ekonomiprogrammet, Humanistiska programmet, Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet samt ett yrkesprogram, Handels- och administrationsprogrammet. Dessutom finns IB – International Baccalaureate Diploma Programme, som ger global universitetsbehörighet. Skolan har genom väl etablerade utländska kontakter en internationell profil som innefattar elevutbyte med andra länder, gedigen språkundervisning samt olika samverkansprojekt mellan språk och andra ämnen.

Katedralskolan satsar på utveckling och formar nu en ny ledningsgrupp från årsskiftet 2019/2020 och rekryterar enhetschef, rektor, ekonom/administrativ chef och HR-konsult. Tjänsterna annonseras samtidigt och rekryteringsprocesserna kommer samköras för att ge rätt förutsättningar för den nya gruppen.

Arbetsbeskrivning

Som HR-konsult på Katedralskolan kommer du att vara ett stöd till enhetschef och tre rektorer i frågor som rör arbetsrätt, anställningsvillkor, arbetsmiljö, personal- och kompetensförsörjning, rehabilitering, budgetarbete, organisationsutveckling samt jämställdhets- och mångfaldsarbete. I tjänsten kommer du även ha administrativa arbetsuppgifter där du kommer att arbeta med personal-och löneadministration. Vi använder IT systemet Heroma.

Du kommer att ingå i ett nätverk för HR-konsulter inom Utbildningsförvaltningen där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.

Du ingår i skolans ledningsgrupp, bestående av enhetschef, rektorer och ekonom/administrativ chef. Inom skolans administration arbetar fem administrativa assistenter med lön-ekonomi, elevadministration och dokumenthantering/diariet.

Tjänsten är ett vikariat på 1 år och på heltid.

Kvalifikationer

Du som söker har högskoleutbildning med personal- och arbetsvetenskaplig inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från HR-arbete med framförallt arbetsmiljöfrågor. Har du erfarenhet från lönesystemet Heroma är det meriterande.

Det är en självklarhet för dig att ge en god service till alla du möter och du drivs av en vilja att se möjligheter till förbättringar.

Du är känslomässigt stabil och är trygg i dig själv. Du kan skilja på det personliga och professionella samt förhåller dig till olika parter på ett sätt som är anpassat till situationen.

Du har förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Information om tjänsten

Tillträde: Efter överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning/vikariat 1 år

Sysselsättningsgrad: 100 %

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 3266

Om Utbildningsförvaltningen

Det är våra barn, unga och vuxna som bygger Linköping. Genom att ge dem de bästa förutsättningarna att växa och utveckla sina kunskaper ger vi samtidigt Linköping chansen att fortsätta utvecklas av kunniga och ambitiösa invånare även i framtiden. För att lyckas med detta behöver vi fler som vill utforma och driva nya idéer för att främja utveckling och lärande. Med modern pedagogik och ny teknik arbetar vi för att hålla en hög kvalitet med fullt fokus på varje individ och deras skiftande behov. Här finns gott om utrymme att växa i din yrkesroll. Tack vare en decentraliserad styrning där chefer och medarbetare själva tar stort ansvar för verksamheten ger Linköpings kommun goda möjligheter att ta initiativ och göra idéer till verklighet. Var med och påverka du med!

Om Linköpings kommun

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet. För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök här!

Senast uppdaterad den 9 juni 2019