Kommunikatör till HR-service



Sista ansökningsdatum: 2019-03-04
Referensnummer: 2713

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktperson:

Petra Myrinder, HR-konsult, 013-26 31 31

Janin Tekkeden, Facklig företrädare, SACO, 013-26 32 44

Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision, 013-207140

Anette Gilbert, HR-chef, 013-294296

Ansök här!

Om arbetsplatsen

Tjänsten som kommunikatör är placerad på HR-service under Verksamhetsstöd och service i Linköpings kommun. HR-service arbetar kommungemensamt och här finns HR-konsulter, kommunikatörer och verksamhetsutvecklare som arbetar med alla förekommande HR-relaterade frågor. Vi arbetar i en hög utvecklingstakt med många spännande utmaningar kring aktuella ämnen. Andra viktiga uppdrag är ansvaret för kommungemensamma utbildningar, rekryteringar, e-learning etc.

En förutsättning för att skapa goda förutsättningar för chefs- och medarbetaruppdraget både hos befintliga och potentiella medarbetare är att dessa har tillgång till tydlig, lättförståelig och aktuell information. Vi söker därför Dig som vill vara med och utveckla bilden av kommunen som arbetsgivare både genom våra interna och externa kanaler. 

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag blir att förmedla en balanserad och rättvisande bild av Linköpings kommun som arbetsgivare, både internt och externt. Det innebär bland annat att du ansvarar för kommunens utannonsering av nya tjänster, bidrar med innehåll i sociala medier samt arbetar med den interna arbetsgivarkommunikationen. Uppdraget styrs av riktlinjerna för Linköpings kommuns tillvägagångsätt att bygga ett attraktivt arbetsgivarvarumärke, samt kommunens varumärkesmanual.

Den ena delen av ditt uppdrag handlar om att tillsammans med Rekryteringsgruppen ansvara för annonsering som kommunicerar ett tydligt, ärligt och professionellt arbetsgivarvarumärke, som är förankrat i varumärket Linköping som helhet. Du kommer att hantera våra annonser i sociala medier och i tryckta dagstidningar och fackpress samt delar av vår närvaro som arbetsgivare i sociala medier.

Den andra delen av ditt uppdrag innebär att skriva texter till sidor på intranätet samt att utveckla, strukturera och löpande uppdatera dessa (i samarbete med andra kommunikatörer). Detta ansvar innefattar utveckling av innehållet i bland annat chefsportal och HR-portal.

Vissa delar driver du självständigt i ditt uppdrag. Andra delar genomförs på uppdrag från exempelvis rekryterande chefer eller ansvariga funktioner inom Kommunikation och HR.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller som genom arbete och erfarenhet har kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god erfarenhet av digital kommunikation och vi ser gärna att du är intresserad av samhällstrender. Du är en god skribent som kan samla in fakta och utforma relevanta texter, bearbeta befintliga texter samt på ett strukturerat sätt kunna organisera information på en webbplats.

Du har arbetat med sociala medier och kan ta fram statistik, analys av målgrupper och effekter för att nå största möjliga räckvidd vid riktad annonsering på till exempel LinkedIn, Facebook och Instagram. Erfarenhet av Business Manager, Ads manager och Google Analytics är meriterande. Erfarenhet av designuppdrag i Adobe-sviten (InDesign och PhotoShop) och efarenhet av arbete i EpiServer eller liknande publiceringssystem (CMS) är en merit

Du är ansvarstagande över dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt arbetssätt genom planering och prioritering. Att arbeta mot uppsatta tidsramar, noggrant och kvalitetsmedvetet är självklart för dig. Du är lyhörd och arbetar bra tillsammans med andra människor. Initiativtagande med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor är något som är enkelt för dig. Jobbfokus och att aktivt söka utmaningar är något som kännetecknar dig som person. 

Information om tjänsten

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1st

Ref. nr: 2713

Om Verksamhetsstöd och service

På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LK-data och Stadsarkivet. Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. Hos oss finns goda möjligheter för dig att utveckla och förverkliga dina idéer. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om Linköpings kommun

I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet. För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Ansök här!

Senast uppdaterad den 4 mars 2019