Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Nämndsekreterare till Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen



Sista ansökningsdatum: 2020-08-14
Referensnummer: 5343

Anställningsform: Visstidsanställning längre än 6 månader

Kontaktperson:

Valerija Valent, Gruppchef Nämndadministrationsstaben, 013-26 36 69, valerija.valent@linkoping.se

Kristina Hammarlund, HR-konsult, 013-29 47 37, kristina.hammarlund@linkoping.se

Per-Arne Friberg, Facklig företrädare, SACO, 013-20 65 63, per-arne.friberg@linkoping.se

Ann-Christin Karlsson, Facklig företrädare, Vision, 013-20 60 85, ann-christin.karlsson@linkoping.se

Ansök här! För dig med skyddad identitet

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta Kontakt Linköping, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt, maila din ansökan, maila personuppgifter eller skapa ett konto i vårt rekryteringssystem. Du hittar kontaktuppgifter till Kontakt Linköping på länken nedan.   

 

 

Om arbetsplatsen

Då vår nämndsekreterare för bygg- och miljönämnden ska vara föräldraledig söker vi en vikare som vill ha ett omväxlande och ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen. Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningens arbete är i den politiska organisationen främst inriktad mot samhällsbyggnadsnämnden, bygg- och miljönämnden samt kommunstyrelsen.

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningens nämndadministrationsstab. Nämndadministrationsstaben har uppdraget att leda, stödja, samordna och utveckla nämndadministrationen inom förvaltningen. Staben är också ett kvalificerat stöd till de förtroendevalda, förvaltningsledningen, chefer och handläggare i ärenden som ska behandlas i politiska organ.

Arbetsbeskrivning

Som nämndsekreterare på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen är du en nyckelperson och ansvarar för ärendehantering, beredning och planering inför bygg- och miljönämndens möten. Du ansvarar för protokollföring under sammanträden och är ett stöd till ordföranden i genomförandet av mötena. Du ger stöd till handläggare och chefer med fokus på att kvalitetssäkra handlingar, och är med och stöttar i det administrativa nämndarbetet och även i förvaltningsrättsliga frågor tillsammans med dina kollegor i nämndkansliet. 

I tjänsten ingår även att utföra utrednings- och uppföljningsuppdrag, likväl som du kan leda/delta i projekt av olika karaktär.

Du arbetar digitalt genom processen där du bland annat har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem. Det är därför viktigt att du känner dig bekväm i att arbeta i olika verksamhetssystem.

 

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning gärna med inriktning mot samhällsvetenskap och ett genuint intresse för och kunskap om samhällsfrågor. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

En god förmåga att planera, organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt är ett krav. Som person är du engagerad och kvalitetsmedveten. Du är serviceinriktad, med förmåga att arbeta både självständigt och med andra. Du som söker tjänsten behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket, då arbetet innebär att skriva och kvalitetssäkra olika underlag och dokument. För dig är det en självklarhet att följa de lagstadgade krav och rutiner som finns samtidigt som du bidrar om det är något som behöver utvecklas eller förändras. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan se möjligheter i förändringar och vågar tänka nytt.

Intervjuer för tjänsten kommer att genomföras i slutet av augusti. Under v 31 samt v 33 finns Gruppchef Valerija Valent(kontaktuppgifter nedan) tillgänglig för eventuella frågor kring tjänsten. 

Information om tjänsten

Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning till och med 2021-06-30 med möjlighet till eventuell förlängning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 5343

Om Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen

Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa en levande och trygg kommun för alla. Tillsammans utvecklar vi den attraktiva, spännande och hållbara staden! Samhällsbyggnad handlar om hur städer, byggnader och infrastruktur kan utformas för att ge en bra livsmiljö för våra invånare. Linköping är en av Sveriges snabbast växande städer. Det gör jobbet på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen spännande och ansvarsfullt. Som medarbetare på denna förvaltning får vi ofta vara med från att till exempel ett nytt område planeras, till att det står klart. Det gör att vi får en helhetsbild av de olika stegen i samhällsbyggnadsprocessen. Vi har en bred kompetens kring samhällsbyggnad inom förvaltningen. Det gör jobbet inspirerande, kul och mycket utvecklande. Vi ser till att staden planeras optimalt och att många värden tas till vara: kultur och näringsliv, trafik och miljö. Nu och i framtiden.

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök här! För dig med skyddad identitet

Senast uppdaterad den 5 augusti 2020