Hoppa till huvudinnehåll

Samordnare för fordon och kontorslokaler



Sista ansökningsdatum: 26 maj 2025
Referensnummer: 15027

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktperson:

Stefan Bojic, HR-konsult, 013-263883, [email protected]

Karin Granath, Enhetschef, 013-263617, [email protected]

Mats Olsson, Facklig företrädare Vision, 013-20 60 84, [email protected]

Ansök här! För dig med skyddad identitet

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta Kontakt Linköping, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt, maila din ansökan, maila personuppgifter eller skapa ett konto i vårt rekryteringssystem. Du hittar kontaktuppgifter till Kontakt Linköping på länken nedan.   

 

 

 Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss!

Dina arbetsuppgifter 

Är du en driven samordnare med intresse för fordon och lokaler? Nu söker vi en samordnare för vår fordonsflotta och våra kontorslokaler.

I rollen som samordnare är ditt ansvar att säkerställa att vår verksamhet rullar smidigt genom att professionellt hantera och samordna fordonsflottan och våra kontorslokaler. Detta är en bred roll som innefattar allt från administration av bokningssystem, planering och uppföljning av service och underhåll till kontakter med interna och externa aktörer och leverantörer. Ditt mål är att säkerställa att våra medarbetare alltid har tillgång till säkra, funktionella och ändamålsenliga fordon. Rollen innebär samordning vid beställning, leverans och återlämning av fordon, samt däckbyten två gånger per år. Samordnaren är ansvarig för hållbarhetsfrågor kopplade till fordon och dialog med hållbarhetsenheten.

Utöver fordonsflottan har du i denna roll även ett övergripande ansvar över verksamhetens kontorslokaler. Detta innebär att du arbetar proaktivt med lokalförvaltning, vilket inkluderar kontakt med fastighetsägare, hantering av felanmälningar, beställning av lokalrelaterade tjänster samt uppföljning av olika åtgärder. Du har en samordnande roll vid lokalförändringar, ombyggnationer och flyttprojekt. 

Rollen innefattar även andra viktiga ansvarsområden. Du kommer att hantera administrativa uppgifter såsom underhåll av register och arbete i kalkylark med sammanställning av rapporter och enklare analyser. Du ansvarar också för den praktiska administrationen kring passertaggar och passersystem samt grundläggande felsökning kopplat till verksamhetens fysiska skalskydd. Du arbetar även med IT-samordning, har ansvar för beställning av ny teknik och är kontaktperson för förvaltningen mot IT-avdelningen, inklusive externa IT-lösningar som skrivare, digital skyltning och Google Meet-rum.

I dagsläget står Vård- och omsorgsförvaltningen inför en omfattande flyttprocess där du har en av nyckelrollerna. Du kommer även att arbeta med inköp av diverse utrustning. Det kan även innebära att du deltar i upphandlingsprocesser. 

I rollen som samordnare är du en viktig stödfunktion som många i organisationen kommer att vända sig till. Du trivs med att ha många bollar i luften och har breda kontaktytor, där du samarbetar med kollegor och chefer på olika nivåer inom förvaltningen. 

Din arbetsplats

Vård- och omsorgsförvaltningen bedriver äldreomsorg i kommunal regi i Linköping. Här finns det cirka 1200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Linköpings kommun har lång och väletablerad erfarenhet av vård och omsorg för våra äldre invånare.     

Din arbetsplats kommer att vara en del av enhet Kansli och Kommunikation, som består av 12 medarbetare och som fungerar som en stödfunktion till förvaltningen. Enheten ansvarar för ett brett spektrum av administrativa uppgifter, inklusive diarieföring, arkivering, strategisk kommunikation och säkerhetsfrågor. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö med kontorstider och flextidsavtal, samt en möjlighet att vara del av en ny och växande förvaltning. I denna tjänst utgår du från våra centralt belägna kontor på Ågatan 31 och Repslagaregatan 6, men besöker även i stor uträckning våra verksamheter i syfte att ex. hålla utbildningar.

Du som söker

Vi söker dig som har en avslutad godkänd gymnasieexamen, och tidigare har arbetat i en samordnande roll. För tjänsten är det viktigt att du har intresse för eller kunskap om hur fordon fungerar samt kunskap kring inköp utifrån LOU (Lagen om offentlig upphandling 2016:1145). Du behöver också vara van att använda datorn som verktyg. Har du kunskap om fastighetsdrift ser vi det som positivt. Det är även önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete med UNIT-4/Agresso. Kommunen arbetar även aktivt med ett digitalt körjournalsystem (Deviaq).

Då bil nyttjas inom ramen för denna tjänst behöver du ha körkort för manuell växellåda. Som fordonssamordnare är kommunikationen med olika aktörer viktig och vi ser därför att du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift.

Du som söker är självgående tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du är också lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du har även för vana att strukturera upp ditt arbete på egen hand och är en van spindel i nätet.

Övrig information

När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: 2025-08-01 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 15027

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.

Tillsammans formar vi framtidsstaden

Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

Ansök här! För dig med skyddad identitet

Senast uppdaterad den 12 maj 2025 kl 15:30