Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Utvecklingsledare till Staben



Sista ansökningsdatum: 2020-08-05
Referensnummer: 5433

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktperson:

Susanna Lundstedt, Avdelningschef, 013-263238, susanna.lundstedt@linkoping.se

Marie Eriksson, HR-konsult, 013-206925, Marie.A.Eriksson2@linkoping.se

Eva Stjärnström Nilsson, Facklig företrädare SSR, 013- 20 78 54

Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision, 072 574 0003, gustav.sodling@fv.vision.se

Ansök här! För dig med skyddad identitet

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta Kontakt Linköping, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt, maila din ansökan, maila personuppgifter eller skapa ett konto i vårt rekryteringssystem. Du hittar kontaktuppgifter till Kontakt Linköping på länken nedan.   

 

 

Om arbetsplatsen

Staben leds av biträdande förvaltningschef, och ansvarar för förvaltningsgemensam service, ledning och stöd samt sektorsövergripande utvecklingsarbete. Staben har uppdraget att stödja förvaltningsledningen och förvaltningsdirektören samt nämnden i dess uppdrag. Staben är organiserad i tre avdelningar intern service, service till förvaltningsledning och nämnd samt sektorsövergripande utvecklingsfrågor.

Den här tjänsten har sin placering i den avdelning inom staben som arbetar med sektorsövergripande utvecklingsarbete. Inom den avdelningen finns enheten för digitalisering, enheten för forskning och utveckling (FoU) samt övriga funktioner som arbetar med förvaltningsövergripande frågor och utveckling.

Arbetsbeskrivning

För att kunna möta framtidens utmaningar behöver vi som förvaltning organisera oss och använda våra resurser på ett sätt som ger störst nytta för våra kommuninvånare. En ny organisationsstruktur har under våren tagits fram och kommer att verkställas den 1 november i år. I den nya organisationen behöver vi nu rekrytera utvecklingsledare till våra avdelningar Barn och unga, Vuxna samt Staben.

Som utvecklingsledare på Staben kommer du att:

  • Planera och leda utvecklings- och utredningsprocesser, internt och externt.
  • Ta fram statistik, göra analyser och sammanställningar.
  • Skriva fram handlingar, rapporter samt andra underlag.
  • Planera och bereda ärenden till nämnderna.
  • Beställa verksamhet och insatser.
  • Följa upp verksamhet och avtal enligt förvaltningens kvalitetsmodell.
  • Bidra till metodutveckling och professionell utveckling inom avdelningen.
  • Omvärldsbevaka i relation till ansvarsområden och utvecklings- och utredningsuppdrag.
  • Utföra övrigt förekommande arbetsuppgifter fördelade av enhetschef och avdelningschef.
  • Samverka i olika sakfrågor internt och externt. 

Kvalifikationer

Vi söker dig med högskoleexamen inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller motsvarande. Det är meriterande om du utbildning riktat mot ledning, organisering och/eller förändringsarbete. Du har erfarenhet av socialt arbete och har tidigare arbetat med kvalitet, utveckling och/eller projektledning inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet inom de verksamhetsområden som ingår i förvaltningen.

Du ska kunna uttrycka dig väl skriftligt och muntlig på svenska, då tjänsten innebär samverkan och framtagande av skriftliga underlag. 

Som person har du förmågan att se helheten och det större perspektivet för verksamheten. Du är välmedveten om kvalitet, noggrann och kan analysera och bryta ner olika frågor. Samtidigt tänker du strategiskt och har en långsiktig planering i ditt arbete. Du kan tänka nytt och se nya möjligheter och angreppssätt i verksamheten, och skapar delaktighet och samsyn. Då tjänsten innebär samverkan behöver du vara socialt aktiv och trygg i yrkesmässiga sammanhang och ha förmågan att skapa kontakter. Du trivs i förändring och kan lätt anpassa dig efter ändrade förutsättningar. 

Information om tjänsten

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 5433

Om Social- och omsorgsförvaltningen

Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd. Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar. Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ansök här! För dig med skyddad identitet

Senast uppdaterad den 5 augusti 2020