Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Hon blir ny utförardirektör

19 januari 2021 | Kommun & politik, Arbete, Omsorg & hjälp
Sonja Erlandsson blir ny utförardirektör och förvaltningschef för Leanlink i Linköpings kommun. Hon tillträder tjänsten den 1 april. Leanlink är kommunens utförarförvaltning, som fokuserar på framför allt tjänster inom stöd, omsorg, kost, restaurang och service.
Ett porträtt på Sonja Erlandsson. Fotograf: Linkin.

Sonja Erlandsson arbetar sedan fyra år som HR-direktör i Linköpings kommun. Den 1 april byter hon tjänst.

–  Sonja Erlandsson har en gedigen kompetens inom kompetens- och organisationsutveckling, vilket är en stor tillgång. I den här rollen får Sonja ett brett utvecklingsuppdrag, vilket kommer att behövas för att möta utmaningarna inom framtidens vård- och omsorgsverksamhet. Jag är övertygad om att Sonja kommer att axla uppdraget på ett utmärkt sätt, säger Paul Håkansson, kommundirektör.

Glad för uppdraget

Sonja Erlandsson är i nuläget HR-direktör för Linköpings kommun. Det är ett uppdrag hon har haft i fyra år. Sonja tar med sig över 20 års erfarenhet som chef från offentlig och statlig sektor samt näringslivet – de senaste 14 åren i Linköpings kommun.

– Jag är mycket glad och ödmjuk inför uppdraget som utförardirektör. Leanlink är inne i en viktig utvecklings- och förändringsperiod för att kunna möta framtidens utmaningar och jag ser mycket fram emot att ta mig an denna resa med Leanlinks alla duktiga chefer och medarbetare. Tillsammans kommer vi kunna säkerställa att vi kan möta behoven från en åldrande befolkning där bland annat kvalitet och god omsorg står i fokus.

En ny HR-direktör kommer att rekryteras under våren.