Prins Daniel besöker Berzeliusskolan

5 november 2018 | Pressmeddelande från Linköpings kommun
Den 6 november besöker Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademiens, IVAs, projekt Prins Daniels Fellowship, Linköping. Här väntar inspirationsföreläsning och rundabordssamtal på Berzeliusskolan. Medverkar gör H.K.H. Prins Daniel och entreprenörerna Jessica Schultz, Erik Fjellborg och Jessica Löfström.

Under besöket på Berzeliusskolan berättar Prins Daniel och de deltagande entreprenörerna om sina erfarenheter av att driva företag under ett scensamtal. Därefter deltar ett trettiotal gymnasieelever i rundabordssamtal med Prinsen och entreprenörerna för att få konkreta tips och inspiration kring egna företagsidéer.

Program:
09.30 – 10.45 Scensamtal Berzeliusskolan, aulan
10.50 – 11.30 Rundabordssamtal med eleverna
11.35 – 11.55 Tid för frågor från media

Jessica Schultz
Jessica är partner på det svenska riskkapitalbolaget Northzone. Hon är även en av grundarna till det tyska matleveransföretaget HelloFresh, som idag är ett av Europas snabbast växande företag.

Erik Fjellborg
Erik Fjellborg är VD och grundare av Quinyx som är ledande på schemaläggning med över 400 000 användare. Erik grundade sitt företag som 17-åring efter att ha fått idén under ett sommarjobb på McDonalds.

Jessica Löfström
Jessica har grundat företaget ExpanderaMera som jobbar med bemanning i byggbranschen. Jessica är även en av initiativtagarna till 17-nätverket – ett nätverk för tunga kvinnliga grundare och företagsledare.

Media är välkomna att delta under scensamtalen och rundabordssamtalen. Presslegitimation och ackreditering krävs.

Anmälan senast den 5 november klockan 15.00 till:

Jenny Nordlöw, projektledare Prins Daniels Fellowship, Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien, IVA Telefon: 070 25 29 676 E-post: jenny.nordlow@iva.se

Om Prins Daniels Fellowship
Prins Daniels Fellowship är ett långsiktigt samarbete mellan Prins Daniel, IVA samt framstående entreprenörer och företagsledare. Projektet lanserades 2013 med visionen att fler unga ska välja entreprenörskap. Genom att dela med sig av egna erfarenheter och konkreta tips vill Prins Daniel och inspiratörerna att unga ska våga ta steget att starta eget. Projektet vill bidra till en mer gynnsam kultur för entreprenörskap en mer tillåtande attityd till risk och misslyckande.

Senast uppdaterad den 5 november 2018